חיפוש
Close this search box.

סיכונים בנהיגה תחת השפעת סמים

נסיעה תחת סמים

סיכונים בנהיגה תחת השפעת סמים

אחת מהסיבות שוב להיגמל מסמים מפני שהם משפיעים לרעה על התפקוד המוטורי והקוגניטיבי. הם אסורים בעיקר בקרב נהגים והשימוש בהם עלול לגרור שורה ארוכה של סיכונים:

א. זמן תגובה – סמים עם מרכיב פסיכואקטיבי מסוג THC גורמים לפגיעה בתפיסה ובתשומת הלב. בהקשר של נהיגה, המשמעות היא פגיעה גם בזמן התגובה וביכולת להבחין בין מסרים חשובים ופחות רלוונטיים בתוך תחום הראייה. פגיעה בזמן התגובה היא גורם מרכזי לתאונות דרכים והיא באה לידי ביטוי בעיקר בשעות הלילה והחושך.

ב. עייפות והירדמות על ההגה – סוגים שונים של סמים עלולים לסכן את הנהג ולהעלות את הסיכוי לכך שהוא יתעייף ויירדם על ההגה. לצד סמים שמטרתם המוצהרת היא לשחרר בגוף חומרים שגורמים להרפיית שרירים, יש גם סמים ממריצים שמסוכנים כאשר השפעתם חולפת.

ג. תגובת יתר – נהיגה תחת השפעת סמים מסוכנת כי היא גורמת לתגובת יתר של הנהג. יש מצבים שבהם תגובת היתר נגרמת בגלל עודף ביטחון עצמי, לעומת מצבים אחרים שבהם תגובת היתר היא תוצאה של תחושה הפוכה כמו חוסר ביטחון מוחלט. בכל מקרה, תגובת יתר מסוכנת על הכביש היות והיא הופכת את הנהג לגורם בלתי צפוי.

סכנה לנהג, לנוסעים ולסביבה

נהיגה תחת השפעת סמים מסוכנת לכל הסביבה. היא מסוכנת לנהג שלא שולט ברכב וזמן התגובה שלו נפגע, אך היא מסוכנת גם עבור הנוסעים שנמצאים איתו. הנהיגה מסוכנת לסביבה כי היא מונעת מנהגים אחרים לשמור על כללי הבטיחות והיא עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים לרכוש,  לציוד ולרכבים חונים. הסכנה קיימת בכל שלבי צריכת הסם והיא מתגברת ככל שההשפעה עולה.

מלבד האמור לעיל, חשוב לציין שיש סמים מדכאים כמו ואליום, אלכוהול וכדורי שינה שגורמים להאטה בפעילות מערכת העצבים המרכזית בגוף. כתוצאה מצריכת סמים כאלה עלול הנהג לסבול מהאטה בתגובות ומחוסר קואורדינציה. במקרים קיצוניים גורמים הסמים לעילפון, נמנום וסחרחורות קשות תוך כדי הנהיגה עצמה.

לסיכום, הסיכונים של נהיגה תחת השפעת סמים צריכים להיות ברורים לכל נהג. החוק אוסר על נהיגה תחת השפעה ומחמיר עם עבריינים שעומדים למשפט אשר במהלכו יצטרכו בדר"כ גם עורך דין תעבורה.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

יום החשיפה והטיפול ללא עלות

אתם, החיילים והמילואימניקים היקרים שלנו

הגאווה שלנו, הכח שלנו, הנס שלנו

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים
אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים. ♥ אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

מוזמנים

ליום
חשיפה

חול המועד

חמישי 25 לאפריל

18:00 – 15:00

בתוכנית: מפגש עם העולם הקסום של טיפול בעזרת סוסים וכלבים. מפגש עם מדריכים ואנשי מקצוע מומחים בתחום הטראומה והיכרות עם תוכנית הטיפול חוות חוסן תהליך שיקום בהובלה ובהכוונה של אגף השיקום במשרד הבטחון

נוף משגע וכיבוד כשר לפסח

להרשמה במייל: lilach@retorno.org‏

דילוג לתוכן