חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה גורם לאדם לצרוך מין בתשלום?

התמכרות למין

 בני אדם בקשר זוגי אוהב מקיימים יחסים כאקט לחיבור והאהבה שלהם, יחסי מין הם חלק חשוב מהזוגיות וכאן מתעוררת תהייה, מה גורם לאדם בקשר איכותי, אוהב ומחייב, לקיים יחסים מחוץ לקשר, ואפילו ללכת לזונות כשבתוך הבית יש לו את כל מה שהוא צריך?

ישנם אנשים שטועים לחשוב כי צרכני זנות הינם אנשים שבעיקרם מסכנים, בודדים, רווקים, או סתם כך נשואים בסבל, אולם לאמיתו של דבר בין צרכני הזנות ישנם מספר לא מבוטל של אנשים נשואים בהצלחה ובאהבה, ובכל זאת כל זה לא מונע מהם מלהתמכר למין, ולצרוך אותו שוב ושוב בכסף כמי שאחזו בולמוס.

אז מה חסר לאנשים נשואים ליפול עד כדי צריכת מין בכסף?

קיימות מספר סיבות שבעקבותן אנשים עשויים לחפש מין מבחוץ ולשלם כסף עבור מין, נביא כאן את חלקם:

פנטזיות וחלומות

הבן אדם מנסה בכל כוחו לחפש חוויות שונות ומגוונות, פנטזיות וחלומות לפעמים בלתי מציאותיות, חלקם נגרמו מצורך מוגזם במין, או בשל חשיפה מרובה לתכני מין ופורנוגרפיה שונים, או בשל בעיות רגשיות ופסיכולוגיות שונות, ככל שהוא מגלה שהוא לא מצליח להגיע לשיא אותו הוא מדמיין לחוות, הוא הולך ומשקיע עוד ועוד בזנות עד בלתי סיפוק. 

אותו בן אדם כשהוא ביחסי מין עם אשתו הוא מוצא את עצמו עם פערים רבים שבין המציאות לציפיות, הציפיות שלו זה למצוא חוויות חדשות ורומנטיות על מנת להרגיש ולחוות הנאה, אך לאמיתו של דבר לא כל דמיון ופנטזיה ניתנת להשגה במציאות, ולא כל אקט מיני שמעניין אותו, אשתו מעוניינת ומרוצה מכך.   

חוסר התאמה מינית 

הרבה פעמים, חוסר התאמה מינית  או התאמה מינית מוגבלת מאוד בין הבעל לאשה עשוי להוביל את הבעל לחיפוש אחר חוויות מיניות מבחוץ, ולכן גם אם יש להם זוגיות טובה, עדיין לא אומר שהמיניות ביניהם זורמת על מי מנוחות כך שהצורך הגדול למין עדיין נשאר על כנו.

בריחה מרגשות 

חיפוש אחרי חיי מין מוגזמים היא לפעמים תוצאה של בריחה מרגעים קשים כמו תחושת פחד, לחץ או עצבות כך שהמין משמש גם כדרך לברוח מרגעי לחץ או רגעים קשים בחיים וכמקור הנאה ושחרור, וכן מספק הזדמנות לשחרור ממתחים, להתרפות וליציבות רגשית.

התמכרות למין 

לפעמים אדם מפתח התמכרות למין בעקבות התנסות כזאת או אחרת למשהו שונה, הריגוש גורם לו לתחושות שהוא רוצה לחזור עליהם, וכך פעם אחד פעם הוא חוזר לדבר המרגש עד לפיתוח התמכרות. במקרה כזאת כדי לצאת מסחרור לא מספיק לקבל החלטה, אלא נדרשים לגשת לגמילה ממין כדי לצאת מהמעגל.

פת בסלו

מה שפחות זמין תמיד נראה יותר מושך. אשתו זמינה לו, מה שמחוץ לקשר פחות ואדם שמפתח התכרות עלול לחזור לפרי האסור שוב ושוב ושוב.

בידוד חברתי 

במקרים רבים, אנשים מחפשים קשרים פיזיים בגלל בידוד חברתי או חוסר קשר רגשי עם אחרים, החיפוש שלו אחרי נשים זונות המספקות מין נותנת לו כביכול חוויה של קשרים עם עוד נשים אחרים וממלא כביכול את החסר בקשר רגשי עם נשים אחרות.

איך אני אדע שאני מכור למין?

דוד (שם בדוי, סיפור אמיתי) היה מכור למין, אך תמיד הכחיש בתוקף את ההתמכרות שלו למין, מבחינתו – הוא טען (לעצמו, איש לו ידע שדוד בילה עם זונות כמה פעמים בחודש) שהוא פשוט מבלה ונהנה, אבל מכאן עד התמכרות הדרך רחוקה. יום אחד יום חתונת אחותו הקרובה, איחר דוד לחתונה כי לא היה מסוגל לוותר על הצורך ללכת ל"בילוי", אז קלט דוד שהוא מכור ועליו לטפל בעצמו במהירות האפשרי, הוא פנה לתוכנית 'מצפן' של מכון הגמילה רטורנו שם בתמיכת הצוות המסור והמקצועי הוא עבר תהליך ארוך עד שהוא השתחרר מההתמכרות.

דוד קלט בסופו של דבר שהוא מכור, אך בדרך כלל רוב אנשים מתכחשים להתמכרות שלהם וטוענים כמו דוד, שזה עדיין בסטנדרט הנורמלי אז איך נדע אם זו התמכרות?

יש שבעה תסמינים שעלינו לבדוק, אם אנחנו מזדהים עם שלושה מתוכם אז אנחנו מ-כ-ו-ר-י-ם ועלינו לפנות במהירות לטיפול בהתמכרות

  1. .חיפוש כל העת ריגושים חדשים, מה שהיה עד עכשיו כבר לא מעניין אותי, אני רוצה סגנונות אחרים ודרכים חדשים של מין.
  2. כשאין לי כעת אפשרות לצרוך מין, אני מרגיש עצבנות כעס, או שאר תגובות נפשיות קשות.
  3. חוסר שליטה על המין, אני לא רוצה עכשיו אבל אין לי ברירה.
  4. אני מתכנן משהו ספציפי לעשות היום, ולבסוף משנה הכל בגלל ההתמכרות למין כמו כן המכור מתכנן זמנים מסוימים או סכומים מסוימים לצריכת מין אך לא שולט בתכנון וצורך יותר.
  5. המכור משקיע חלק ניכר מזמנו אחרי חיפוש מין.
  6. פגיעה בתפקודים חברתיים כלכליים ומשפחתיים.
  7.  המכור יודע כי ההתמכרות למין עלול להזיק לו בתחומים רבים בחיים, אך עדיין ממשיך לצרוך שירותי מין בכפייתיות.

גם אם אתם מזדהים עם שני תסמינים או אחד מתוכם, זה כבר נורת אזהרה – כי אתם קרובים חלילה להתמכרות, ועליכם לשקול את צעדיכם בתבונה, שלא תתמכרו חלילה, גם אם אתם כבר נמצאים עמוק בשלב ההתמכרות תדעו שאתם לא לבד, צוות מכון הגמילה רטורנו, ישמח לייעץ לכם ולעזור לכם בכל מצב, צרו קשר עם מכון רטורנו, ונעזור לכם בכל הדרכים המקצועיות והרגשיות העומדות בפנינו. 

 

מאמרים נוספים
התמכרות למין
מה גורם לאדם לצרוך מין בתשלום?

 בני אדם בקשר זוגי אוהב מקיימים יחסים כאקט לחיבור והאהבה שלהם, יחסי מין הם חלק חשוב מהזוגיות וכאן מתעוררת תהייה, מה גורם לאדם בקשר איכותי, אוהב ומחייב, לקיים יחסים מחוץ

קרא עוד »
פיתוח אובססיה
מתי פעולה אובססיבית מוגדרת התמכרות?

שמעתם פעם אנשים אומרים אני אובססיבי למאכל הזה, או אובססיבי לתוכנית הזאת? אובססיה והתמכרות נשמעות לנו לפעמים כקשורות מעט אחת לשניה, גם ההתמכרות וגם התנהגות אובססיבית הם פעולות בלתי נשלטות

קרא עוד »

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן