חיפוש
Close this search box.

בת הזוג של המכור

בת הזוג של המכור

"הרגשתי שהוא הלך לנשים אחרות בגלל שאני לא מושכת מספיק, אז הלכתי ועשיתי ניתוחי פלסטיים, התאפרתי, קניתי בגדים חדשים, הכל! העיקר שלא יצטרך לחפש בחוץ".

"זרקתי את כל טפסי הלוטו מהבית. צעקתי, בכיתי, התחננתי, איימתי לפתוח תיק ברבנות, ניסיתי לכסות את כל החובות הכלכליים שהצטברו, הוא הבטיח שזו הפעם האחרונה, ועדיין…"

"אני מנסה לסלוח לו על מצבי הרוח הגרועים שלו, על חוסר האכפתיות שלו והזלזול שהוא מפגין כלפיי. הוא עבר ילדות אומללה, אז אני מבינה מאיפה זה מגיע".

זה בסדר להרגיש שגם אתם סובלים מההתמכרות של בן הזוג!

התמכרות עלולה לגרום לסבל רב לא רק לאדם הנאבק בהתמכרות, אלא גם ליקיריו. בני זוג של מכורים נושאים לרוב את נטל הסבל הזה, שכן הם עלולים להיאלץ לקחת על עצמם את תפקיד המטפל תוך התמודדות עם המצוקה הרגשית של צפייה באדם שהם אוהבים נאבק בהתמכרות. התמודדות זו אף עשויה להוביל לתלות יתר, שיש לטפל בה בהקדם לטובת שני הצדדים.

אחת הדרכים שבהן סובלים בני זוג של מכורים היא המעורבות הרגשית במצב. לראות מישהו שאכפת לך ממנו נאבק בהתמכרות יכול להיות קשה מאוד, במיוחד כשנדמה שהוא לא מסוגל או לא מוכן לקבל עזרה. בני זוג של מכורים עשויים לחוש תחושת חוסר אונים, מכיוון שהם עשויים שלא לדעת איך לעזור ליקירם או עשויים להרגיש שהמאמצים שלהם לא עושים את ההבדל. זה יכול להוביל לתחושות של תסכול, כעס, בושה, אשמה וחוסר תקווה.

גם ההיבטים המעשיים של טיפול במישהו עם התמכרות נופלים על כתפי בני הזוג. מכורים עשויים לדרוש טיפול רב ומכביד, במיוחד אם הם נמצאים בעיצומה של התמכרות או חווים תסמיני גמילה. זה יכול להיות מתיש ומכריע עבור בני הזוג, במיוחד אם הם לא רגילים לספק טיפול שכזה. ייתכן שהם יצטרכו לקחת על עצמם אחריות נוספת, כמו ניהול כספים או טיפול בנושאים משפטיים שהם לא מוכנים אליהם.

במקרים מסוימים, בני זוג של מכורים עלולים לסבול גם מהסטיגמה הקשורה בהתמכרות. התמכרות נתפסת לעתים קרובות ככישלון אישי, ובני זוג של מכורים עלולים להישפט על ידי אחרים שאינם מבינים את מורכבות המצב. הם עשויים להיראות כחלשים או להיות מואשמים בהתמכרות של בן הזוג שלהם, דבר שמוסיף לנטל הרגשי הכבד ממילא של טיפול במכור.

גם בני זוג של מכורים עלולים לחוות חרדה ופחד רב הקשורים להתמכרות של יקירם. הם עשויים לדאוג לבריאות הפיזית והנפשית בן הזוג שלהם, או לסבול מהוצאות כספיות אדירות כדי לכסות את ההוצאות של המכור על התמכרותו.

לבסוף, בני זוג של מכורים עלולים לסבול מהעומס שההתמכרות יכולה להטיל על מערכת היחסים ביניהם. התמכרות עלולה לגרום למתח רב ולקונפליקט בזוגיות, במיוחד אם בן הזוג המכור אינו מוכן לבקש עזרה ואינו מוכן ללכת לגמילה. זה יכול להוביל לתחושות של כעס, טינה ואפילו הרגשת בגידה, שכן בן הזוג שאינו מכור עלול להרגיש שמתעלמים מהצרכים שלו, או שהיחסים ביניהם אינם בראש סדר העדיפויות של בן הזוג המכור.

ההתמודדות עם הסבל הזה יכולה להיות קשה מאוד. זה דורש הרבה מאוד סבלנות, הבנה וחמלה, כמו גם נכונות לחפש תמיכה ועזרה בעת הצורך. בני זוג של מכורים עשויים להפיק תועלת מטיפול או קבוצות תמיכה, שיכולות לספק להם מרחב בטוח לעבד את רגשותיהם ולהתחבר לאחרים שעוברים חוויות דומות.

חשוב לבני זוג של מכורים לזכור שהתמכרות היא מחלה מורכבת שלוקחת זמן, מאמץ ומחויבות לתהליך ההחלמה. ההחלמה היא לא תמיד מסע פשוט, וייתכנו נסיגות ונפילות בדרך. עם הזמן, התמיכה והנכונות של בני הזוג בתהליך ההחלמה יאפשרו גם למכורים וגם לבני זוגם למצוא דרך לריפוי ועתיד מזהיר יותר.

אם אתם מרגישים שאתם:

  • מזניחים באופן קבוע את רצונותיכם ודואגים באופן מוגזם לצרכי בן הזוג
  • פועלים בניגוד לערכים שלכם בגלל התנהגות בן הזוג
  • עושים הכל כדי להציל את בן הזוג, אך המחיר האישי הופך להיות קשה מנשוא
  • מוצאים את עצמכם במערכות יחסים פוגעניות והרסניות שוב ושוב
  • מפחיתים מחשיבות רגשותיכם, אך דואגים כל הזמן לרגשותיהם של אחרים

זה הזמן ליצור קשר עם מכון גמילה רטורנו, כדי להציל גם אתכם וגם את בן הזוג שלכם.

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org
טלפון:   0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

יום החשיפה והטיפול ללא עלות

אתם, החיילים והמילואימניקים היקרים שלנו

הגאווה שלנו, הכח שלנו, הנס שלנו

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים
אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים. ♥ אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

מוזמנים

ליום
חשיפה

חול המועד

חמישי 25 לאפריל

18:00 – 15:00

בתוכנית: מפגש עם העולם הקסום של טיפול בעזרת סוסים וכלבים. מפגש עם מדריכים ואנשי מקצוע מומחים בתחום הטראומה והיכרות עם תוכנית הטיפול חוות חוסן תהליך שיקום בהובלה ובהכוונה של אגף השיקום במשרד הבטחון

נוף משגע וכיבוד כשר לפסח

להרשמה במייל: lilach@retorno.org‏

דילוג לתוכן