חיפוש
Close this search box.

איך מזהים? סימפטומים של התמכרות לאלכוהול

עמותת רטורנו עוסקת כבר שנים רבות בטיפול בהתמכרויות, תוך שימוש במודל ייחודי שפותח בארגון. אם אתם או אדם שקרוב אליכם מתמודד עם התמכרות, בין אם מדובר בהתמכרות לאלכוהול, לסמים, למין, לאוכל א להימורים – פנו עכשיו לרטורנו על מנת לקבל עזרה מקצועית ומשנת חיים.

התמכרות לאלכוהול – מה זה אומר

רובנו שותים אלכוהול ביום יום – בברים, בבית, עם חברים או משפחה ואפילו לבד. אנחנו עושים זאת בשביל הטעם, בגלל החברים וגם סתם כדי "לתפוס קצת ראש". אז מה מייחד התמכרות לאלכוהול? כאשר מדברים על מצב של התמכרות, בדרך כלל הכוונה היא למצב שבו אדם שותה יתר על המידה בתדירות גבוהה מאוד, תוך שהוא ממאן להתמודד עם מציאות חייו. אדם שמכור לאלכוהול תלוי בו וניתן לזהות סימפטומים של התמכרות לאלכוהול שחוזרים על עצמם בקרב המכורים. במרבית המקרים, התמכרות לאלכוהול משפיעה על כל ההיבטים בחייו של הפרט ולכן, חשוב לא להתעלם ממנה ולטפל בה בצורה ראויה.

סימפטומים של התמכרות לאלכוהול – חפשו את הסימנים

לפעמים, כל מה שאדם מכור צריך הוא אדם קרוב ואכפתי שמזהה את הסימנים ומבין את הקריטיות של הטיפול בבעיה. אם אתם חושבים שאתם או מישהו שיקר לליבכם מכורים לאלכוהול, חשוב שתפנו לייעוץ מקצועי על מנת לקבל את הטיפול הראוי. ריכזנו עבורכם כמה סימפטומים של התמכרות לאלכוהול שחשוב לשים לב אליהם.

  • שתייה לבד – לעתים קרובות אלכוהול הוא מאפיין מרכזי של מפגשים חברתיים, ומרבית האנשים לא שותים לבד בתדירות גבוהה. אם אתם או מישהו שאתם מכירים שותים אלכוהול על בסיס קבוע ובתדירות גבוהה כאשר אתם נמצאים לבד, בהחלט ייתכן שהדבר מלמד על בעיה.
  • שתייה בסתר – אם אתם או מישהו שקרוב אליכם מרגישים צורך להסתיר את העובדה שאתם שותים אלכוהול, יכול להיות שמדובר בהתמכרות לאלכוהול. שתיית אלכוהול חוקית בישראל בקרב בגירים ומקובלת מבחינה חברתית, ואם אתם בוחרים להסתיר את העובדה שאתם שותים – כדאי שתנסו להבין מדוע.
  • השפעה לרעה על תחומי חיים – לעתים קרובות התלות באלכוהול, העדיפות שהאלכוהול מקבל והשתייה עד כדי שיכרון לעתים קרובות מובילה להידרדרות בתחומי חיים חשובים. אם אתם מזהים הזנחה של הטיפול בילדים, הידרדרות משמעותית בעבודה ואי עמידה בחובות המקצועיים, פגיעה בולטת במערכת היחסים הזוגית וכדומה, כנראה ששתיית האלכוהול מתחילה להוות בעיה.
  • עלייה בצריכת האלכוהול – שתיית אלכוהול מרובה משפיעה על הסבילות לאלכוהול וכאשר שותים יותר מדי, עם הזמן מרגישים צורך לשתות כמויות יותר ויותר גדולות על מנת להשיג את אותה השפעה.
  • תסמיני גמילה – אם אתם או אדם יקר אליכם הפסקתם לשתות אלכוהול מסיבות שונות והתחלתם לחוש בחילות, הזעות, הזיות או תסמינים גופניים בולטים אחרים – ייתכן שמדובר בתסמיני גמילה, וששתיית האלכוהול הפכה אצלכם לבעיה.

אם התסמינים הללו נשמעים לכם מוכרים, זה הזמן להרים טלפון לעמותת רטורנו ולהתחיל לקבל טיפול מתאים.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן