חיפוש
Close this search box.

איך ניתן להתרומם מהמקום הכי נמוך ולהתגבר על התמכרות?

איך ניתן להתרומם מהמקום הכי נמוך ולהתגבר על התמכרות

כאשר מדובר בהתמכרות, המחשבה ש"לי זה לא יקרה" אינה יכולה להיות יותר רחוקה מן האמת. בפועל זה יכול לקרות לכל אחד: החל באנשים צעירים או מבוגרים, דרך עניים או עשירים ועד לחסרי השכלה או אקדמאים, ולו רק בגלל שאפשר להתמכר כמעט לכל דבר. כאשר אנו מכורים למשהו, אנו מרגישים כי אף אחד לא יכול להציל אותנו מהתהומות בהן אנו נמצאים, מה גם שלא בטוח שהיינו רוצים להציל את עצמנו. לכן, לא פעם נדרשת עזרה מקצועית, מקור השראה ושיטות טיפול שונות ומגוונות.

טיפול בהתמכרות

אם חשבתם שניתן להתמכר רק לאלכוהול, סמים, הימורים או מין הרי שטעות בידכם. למעשה, אפשר להתמכר כמעט לכל דבר: לאוכל, לקניות, לאינטרנט, לפורנוגרפיה, למערכות יחסים ועוד. ישנן שיטות רבות לטיפול בהתמכרות, החל בשיטת 12 הצעדים, דרך קבוצות טיפוליות ועד טיפול אישי, מאמנים, סדנאות העצמה, טיפול בבעלי חיים ועוד. לצד שיטות טיפול אלו, ישנן תוכניות רבות הקשורות להתמכרויות וכוללות מערך הסברה ומניעה, מרכזי גמילה ואשפוז וכלל שיתופי פעולה עם שירותי הבריאות, אשר מסייעים לאלפי מטופלים לאורך השנים.

להפוך את החיסרון ליתרון

רבים האנשים אשר אינם מסוגלים לסייע לעצמם ולא פעם דווקא המפגש עם בן אדם אשר מבין אותם והיה בנקודה נמוכה ממנה הצליח למצוא שוב את דרכו למעלה, יכול לסייע ולהוות כמקור השראה. חנוך בודין הוא דוגמה לאדם שהצליח להתרומם מנקודה מאוד נמוכה ועל כן רבים המכורים אשר יכולים להזדהות עמו ולשאוב כוחות מניסיון החיים הרחב שצבר. כאמור, מדובר בהרצאה מרתקת ומעוררת השראה של אלוף אולימפי אשר הגיע להישגים בינלאומיים למרות שאיבד את ידו הימנית במלחמת לבנון במהלך שירותו הצבאי.

הדרך למעלה: מאתגרת ומספקת כאחד

אחרי תקופת שיקום ארוכה במהלכה החל לשחות, עבר לתל אביב והחל את דרכו הספורטיבית בנבחרת ישראל בשחייה. לאחר שנה וחצי בלבד זכה במדליה אולימפית. תוך כדי השתתפות במשחקים הפאראלימפיים, למד חנוך כלכלה וניהול באוניברסיטת תל-אביב, חינוך גופני וניהול עסקי בכיר, פיתח קריירה משגשגת בשוק ההון וכיום עוסק בעיקר בייעוץ, שיווק וביזמות. ואם הוא נראה לכם מוכר, סביר להניח שזה בגלל שהשתתף בתוכנית הריאליטי "הישרדות הפיליפינים" והפך באותה עונה לאחת הדמויות היותר משמעותיות בתכנית.

לסיכום, לא פעם הרצאה מרתקת ומעוררת השראה של אלוף אולימפי יכולה לסייע למכורים, אשר מרגישים כי הם נמצאים בבאר עמוקה, למצוא את הדרך ולטפס למעלה שוב, תוך הפיכת המגבלה ליתרון.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן