חיפוש
Close this search box.

חיבוק ברזל – אתם לא לבד!

חיבוק ברזל

אירועי הטבח המזעזעים שביצע ארגון הטרור חמאס בישראל בשמחת תורה ניפצו קהילות שלמות, וחיי כולנו השתנו לנצח. בתגובה למציאות המחרידה הזו, יזמנו בארגון 'רטורנו' תכנית ייחודית בשם "חיבוק ברזל".

קצת על 'רטורנו'

רטורנו, הוא ארגון שהוקם לפני כשלושה עשורים, ומטרתו להוות מגדלור של תקווה לאלה המתמודדים עם התמכרויות, טראומות ואתגרים נפשיים שונים. במהלך השנים, אלפי מבוגרים ובני נוער מצאו נחמה ושיקום באמצעות הטיפול, האשפוז והסיוע המקצועי של מכון גמילה רטורנו.

מעבר להשפעה המיידית של תוכניות הגמילה, ברטורנו חושבים רחוק ורוצים לנווט את המדינה כולה למקום טוב יותר, ולכן מבצעים סדנאות מניעת התמכרויות והעצמה לעשרות אלפי סטודנטים, חיילים ונערים מדי שנה. המחויבות של הארגון לריפוי ולמניעת התמכרויות משתרעת מעבר לאדם הפרטי שמתדפק בשערי מרכז הגמילה, ומטרתו ליצור אדווה של שינוי חיובי בחברה כולה.

אז מה זה "חיבוק ברזל"?

אירועי הטבח המזעזעים הניעו את רטורנו להשיק תכנית מיוחדת שנועדה לתת מענה לצרכים הייחודיים של צעירים שחווים מצוקה לאחר החוויות הקשות שעברו. תכנית "חיבוק הברזל" נועדה להילחם בחיבור הבלתי ניתן להכחשה בין טראומה לא מטופלת לבין פיתוח מנגנוני התמודדות הרסניים, כגון התמכרות ושימוש בחומרים מסכני חיים.

הבנת ההשפעה של טראומה

הניסיון הרב של רטורנו בהתמודדות עם טראומה מסייע לנו להבין את חשיבות ההתערבות המיידית והמקיפה בטיפול בטראומה. טראומה לא מאובחנת ולא מטופלת יכולה להביא להשפעה מתמשכת על הנפש, מה שעלול להוביל, חלילה, לפיתוח פוסט-טראומה, ולשלוח את המתמודד בדרך המסוכנת לעבר התמכרויות ומנגנוני התמודדות לא בריאים אחרים.

"חיבוק ברזל" היא בשבילכם!

תכנית "חיבוק ברזל" היא יותר מיוזמה טיפולית; מטרתה להוות חבל הצלה לצעירים במצוקה. בבסיסה, התכנית מבקשת לספק אי של שפיות בעיצומו של הכאוס, מקום בו אלו שנאלצו להתפנות מבתיהם יכולים למצוא הפוגה, חיבור לעצמם וכלים הדרושים לניווט במסע ההחלמה המאתגר.

אז מה כוללת התכנית?

התכנית כוללת קבוצות טיפול וסדנאות מכוונות טראומה בהובלת צוות מקצועי מנוסה, מפגשים אלה מציעים מרחב בטוח למשתתפים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם ופחדיהם. באמצעות דיונים מודרכים וסדנאות ממוקדות, המשתתפים מקבלים כלים יקרי ערך להתמודדות עם מצוקות וטראומה.

בנוסף, התכנית מציעה גם רכיבה טיפולית: תוך הכרה בהשפעה העמוקה של החיבור האנושי עם בעלי החיים, בתכנית משולבת גם רכיבה טיפולית על סוסים. אינטראקציה זו מציעה דרך ייחודית לביטוי וריפוי רגשי.

אתם לא לבד!

בלב התכנית נמצאת ההבנה שאיש לא צריך להתמודד עם הזוועות האלו לבד. החוויה הקולקטיבית של הטראומה נפגשת בתגובה קולקטיבית, ומטפחת תחושת קהילה וכוח משותף. התכנית שמה לה למטרה להמיס את הבדידות אותה חשים הניצולים, ומחליפה אותה בחום, הבנה ואמפתיה משותפת.

התכנית מקדישה זמן ייעודי להרהורים ולאוורור רגשות. ברגעים אלה המשתתפים מוצאים נחמה, חיבוק חם, אוכל מזין ועיניים חומלות ואוהבות שרואות מעבר לצלקות הטראומה.

המחויבות המתמשכת לריפוי

תכנית "חיבוק ברזל" מייצגת מיקרוקוסמוס של המשימה הרחבה יותר של רטורנו – סיפוק טיפול מקצועי חומל ומקיף לאלו שזקוקים לו. מסע ההחלמה נמשך, ומשתתפי תכנית "חיבוק ברזל" עומדים כעדות לחוסן של הרוח היהודית והישראלית, כאשר הם זוכים לאמפתיה, הבנה ותמיכה בלתי מעורערת של כלל ישראל.

תכנית "חיבוק ברזל" התגלתה כמגדלור של תקווה בעולם שאחרי הטרגדיה הבלתי נתפסת. כאנשי מקצוע, אנו עומדים מאוחדים במחויבותנו לטפח ריפוי, חוסן אישי ולאומי וחיבור. הדרך קדימה עשויה להיות מאתגרת, אך עם החוזק הלאומי הקולקטיבי אנו מאמינים בכוח האנושי לעלות מאפר הטראומה, ולחזור לחיים שמחים ומאושרים, בעולם טוב יותר.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
אירועי הטבח המזעזעים שביצע ארגון הטרור חמאס בישראל בשמחת תורה ניפצו קהילות שלמות, וחיי כולנו השתנו לנצח. בתגובה למציאות המחרידה הזו, יזמנו בארגון 'רטורנו' תכנית ייחודית בשם "חיבוק ברזל":

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

יום החשיפה והטיפול ללא עלות

אתם, החיילים והמילואימניקים היקרים שלנו

הגאווה שלנו, הכח שלנו, הנס שלנו

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים
אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים. ♥ אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

מוזמנים

ליום
חשיפה

חול המועד

חמישי 25 לאפריל

18:00 – 15:00

בתוכנית: מפגש עם העולם הקסום של טיפול בעזרת סוסים וכלבים. מפגש עם מדריכים ואנשי מקצוע מומחים בתחום הטראומה והיכרות עם תוכנית הטיפול חוות חוסן תהליך שיקום בהובלה ובהכוונה של אגף השיקום במשרד הבטחון

נוף משגע וכיבוד כשר לפסח

להרשמה במייל: lilach@retorno.org‏

דילוג לתוכן