חיפוש
Close this search box.

למה אדם נופל לזנות? הצצה אל מעבר לוילון

למה אדם נופל לזנות?

למה אדם נופל לזנות? הצצה אל מעבר לוילון

זנות, פעילות מינית תמורת תשלום, היא תופעה חברתית מורכבת ורוויית סטיגמות. רבים תוהים מה מניע אדם להיכנס לעולם זה, עולם הנחשב לעיתים קרובות כבזוי ומסוכן. במאמר זה נעסוק בגורמים השונים שעלולים להוביל אדם לזנות, תוך התייחסות הן לגורמים חיצוניים והן לגורמים פנימיים.

סיפורה של מירב

מירב התייתמה מאביה כשהייתה ילדה בת עשר. אימה עמלה קשות כדי להחזיק את משפחתה 'מעל למים' ועבדה כעוזרת בית. אולם תנאי המחייה הקשים והלחץ הנפשי בו הייתה נתונה המשפחה אילצה את מירב לנשור בגיל צעיר מהלימודים ולצאת לעבוד. בחפשה עבודה ברחובות נפלה קורבן לניצול וקיבלה הצעה לספק מין תמורת תשלום. כך מצאה עצמה מירב עוסקת בזנות בניגוד לרצונה.

היא המשיכה במסלול חייה הקשה עד שפגשה במטפלים של מרכז 'רטורנו' שלימדו אותה על התמכרות, זנות וסיפקו לה הצצה והזדמנות לחלום על חיים חדשים.

אז מהם הגורמים להתמכרות ונפילה לזנות? 

גורמים חיצוניים:

  • עוני: מצוקה כלכלית קשה עלולה לדחוף אנשים, נשים וגברים כאחד, למכור את גופם תמורת תשלום. במקרים רבים, זוהי הדרך היחידה עבורם להבטיח את הישרדותם ואת הישרדות משפחתם.
  • ניצול: אנשים רבים, בעיקר נשים וילדים, נופלים קורבן לניצול מיני וסחר בבני אדם. כתוצאה מכך, הם נאלצים לעסוק בזנות בניגוד לרצונם.
  • אלימות: נשים וגברים אשר חוו אלימות פיזית או מינית, עלולים למצוא עצמם בזנות כתוצאה מטראומה, פגיעה בערך העצמי וחוסר אונים.
  • חוסר השכלה והכשרה מקצועית: אנשים חסרי השכלה והכשרה מקצועית מתקשים למצוא עבודה מכניסה, מה שעלול להוביל אותם לזנות כדרך להרוויח כסף.

גורמים פנימיים:

  • התמכרויות: התמכרות לאלכוהול, סמים או הימורים עלולה להוביל אדם לזנות כדרך להשיג את הכסף הדרוש למימון ההתמכרות.
  • בעיות בריאות נפש: אנשים הסובלים מבעיות בריאות נפש, כמו דיכאון, חרדה או פוסט טראומה, עלולים להיות פגיעים יותר לניצול ולעיסוק בזנות.
  • היסטוריה של פגיעות מיניות: אנשים שחוו פגיעות מיניות בילדותם עלולים להיות פגיעים יותר לזנות כתוצאה מפגיעה בערך העצמי ובתחושת הביטחון.
  • חוסר הערכה עצמית: אנשים עם דימוי עצמי נמוך וחוסר הערכה עצמית עלולים להיגרר לזנות כדרך לחוש רצויים ונאהבים.

חשוב שתדעו:

הגורמים המובילים אדם לזנות הם רבים ומגוונים. חשוב להבין שזוהי תופעה מורכבת שאינה נובעת מבחירה חופשית, אלא כתוצאה משילוב של גורמים חיצוניים ופנימיים.

מרכז רטורנו לטיפול בהתמכרויות וזנות שם לו למטרה לסייע לאנשים שנסחפו לעולם זה. צוות המרכז מורכב מאנשי מקצוע מנוסים ומסורים, המעניקים לכל מטופל יחס אישי ותמיכה לאורך כל תהליך הגמילה.

אם אתם או אדם קרוב אליכם מתמודד עם זנות, אל תהססו לפנות למרכז רטורנו. צוות המרכז יעזור לכם למצוא את הדרך החוצה מהבור ולהתחיל בחיים חדשים, נקיים ובריאים.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

יום החשיפה והטיפול ללא עלות

אתם, החיילים והמילואימניקים היקרים שלנו

הגאווה שלנו, הכח שלנו, הנס שלנו

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים
אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים. ♥ אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

מוזמנים

ליום
חשיפה

חול המועד

חמישי 25 לאפריל

18:00 – 15:00

בתוכנית: מפגש עם העולם הקסום של טיפול בעזרת סוסים וכלבים. מפגש עם מדריכים ואנשי מקצוע מומחים בתחום הטראומה והיכרות עם תוכנית הטיפול חוות חוסן תהליך שיקום בהובלה ובהכוונה של אגף השיקום במשרד הבטחון

נוף משגע וכיבוד כשר לפסח

להרשמה במייל: lilach@retorno.org‏

דילוג לתוכן