חיפוש
Close this search box.

מה זה מרכז יום לטיפול בהתמכרויות?

מרכז יום לטיפול בהתמכרויות

מרכז יום לטיפול בהתמכרויות הוא מתקן מיוחד שנועד לספק טיפול ותמיכה מקיפים לאנשים הנאבקים בהתמכרויות שונות. בניגוד לאשפוזית, מרכזי יום אינם דורשים מהמטופלים להתגורר במתקן. במקום זאת, המכורים משתתפים במפגשי טיפול במהלך היום וחוזרים לבתיהם בערב.

למה זה טוב?

מרכזי יום חשובים מאוד בהקשר של טיפול בהתמכרות:

נגישות וגמישות

אחת המטרות העיקריות של מרכזי יום היא להפוך את הטיפול בהתמכרות לנגיש וגמיש יותר. הם פונים לאנשים שעסוקים בעבודה ובמשפחה, ומאפשרים להם לקבל טיפול תוך שמירה על שגרת היומיום שלהם במידת האפשר.

טיפול מקיף

מרכזי יום מציעים מגוון רחב של שירותים, לרבות ייעוץ, טיפול פסיכולוגי, טיפול רפואי ועוד. מרכזים אלו מתייחסים הן להיבטים הפיזיים והן להיבטים הפסיכולוגיים של ההתמכרות, ומטפלים בהם.

תמיכה קבוצתית

טיפול קבוצתי ומפגשי תמיכה הם חלקים מרכזיים במרכזי יום לטיפול בהתמכרויות. אינטראקציות אלו עם מכורים במצבים דומים מטפחות תחושת קהילה ומספקות תמיכה רגשית הכרחית בתהליך המורכב של גמילה מהתמכרויות.

שילוב עם חיי היומיום

במרכזי יום שמים דגש על שילוב הטיפול בחיי היומיום של המחלים. גישה זו מסייעת למטופלים ללמוד לנווט את דרכם בהצלחה באתגרים של העולם האמיתי.

שירותים המוצעים במרכזי יום

מרכזי יום לטיפול בהתמכרויות מציעים מגוון רחב של שירותים המותאמים לצרכים הייחודיים של כל מטופל. שירותים אלו נועדו לתת מענה הן להיבטים הפיזיים והן להיבטים הפסיכולוגיים של ההתמכרות ולקדם החלמה מתמשכת. להלן כמה מהשירותים הניתנים בדרך כלל:

1. ייעוץ וטיפול

מפגשי ייעוץ אישיים וקבוצתיים הינם בסיסיים לתוכניות במרכזי יום לטיפול בהתמכרויות. מטפלים ויועצים מנחים את הפגישות הללו כדי לעזור למטופלים להבין את הסיבות להתמכרות שלהם, לפתח אסטרטגיות התמודדות ולפתור אתגרים רגשיים.

2. מעורבות משפחתית

טיפול ותמיכה משפחתית הם לרוב חלק בלתי נפרד מתוכניות מרכז היום. מעורבות של אנשים אהובים יכולה לעזור לתקן מערכות יחסים מתוחות ולספק רשת תמיכה למחלימים.

3. מניעת הישנות

המטופלים לומדים לזהות טריגרים ולפתח אסטרטגיות ומנגנוני התמודדות למניעת הישנות של ההתמכרות. כך יהיה אפשר להבטיח שהאיחול "שלום ולא להתראות" אכן יתקיים.

אתגרים בטיפול במרכז יום

בעוד שמרכזי יום לטיפול בהתמכרויות מציעים יתרונות רבים, יש גם כמה חסרונות שחשוב לשים לב אליהם:

מחויבות ומוטיבציה

בשונה מאשפוזית, ההצלחה בתוכנית גמילה במרכז יום תלויה יותר במחויבות ובמוטיבציה של המחלים להשתתף במפגשים באופן קבוע. המטופלים חייבים להתמיד בטיפול שלהם כדי שהוא יהיה יעיל.

טריגרים חיצוניים

מטופלים במרכזי יום ממשיכים להתמודד עם טריגרים ופיתויים חיצוניים בחיי היומיום שלהם, ועליהם ללמוד במהירות כיצד להתמודד איתם בזמן אמת.

גישה לעזרה

למטופל באשפוזית יש עזרה נגישה בכל עת שירצה, אך מטופל במרכז יום צריך לחזור למרכז כדי לקבל את העזרה שהוא זקוק לה. אם ההתמכרות שלכם קשה, אולי זהו לא הפתרון המתאים עבורכם.

לסיכום: מה זה מרכז יום לטיפול בהתמכרויות?

מרכזי יום לטיפול בהתמכרויות מסייעים לאנשים להתגבר על התמכרותם בלי להפריע לשגרת החיים. תוכניות אלו מציעות טיפול מותאם אישית ומגוון מקיף של שירותים לתמיכה באנשים במסעם להחלמה.

צרו קשר אם אתם חשים מוצפים מהתמכרות, או שאחד מהאנשים שאתם אוהבים סובל ממנה.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
מרכז יום לטיפול בהתמכרויות הוא מתקן מיוחד שנועד לספק טיפול ותמיכה מקיפים לאנשים הנאבקים בהתמכרויות שונות. בניגוד לאשפוזית, מרכזי יום אינם דורשים מהמטופלים להתגורר במתקן. במקום זאת, המכורים משתתפים במפגשי טיפול במהלך היום וחוזרים לבתיהם בערב. האם זה מתאים לכם? בואו נבדוק:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן