חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להמר על הסוס המנצח

התמכרות להימורים

הימורים יכולים להיות חוויה מרגשת מאוד, אבל הם יכולים להפוך בן רגע להתמכרות מסוכנת שיכולה להרוס את חייו של המהמר ושל משפחתו. אנשים רבים שמהמרים עושים זאת בשביל הכיף, אבל עבור חלק מהאנשים ההימורים יכולים להפוך לבעיה רצינית. לכן, אם אתה או מישהו שאתה מכיר מתמודד עם התמכרות להימורים, חשוב לבקש עזרה בהקדם האפשרי ולהתחיל בתהליך גמילה מהימורים ב'רטורנו'.

ביטוי נפוץ המשמש לעתים קרובות לעידוד הימורים הוא "בוא להמר על הסוס המנצח".

למרות שזו עשויה להיראות עצה לא מזיקה, היא עלולה להיות מסוכנת עבור אלה הנוטים להתנהגות ממכרת. התמכרות היא גנטית וכן מושפעת מאוד מהסביבה, ולכן אנשים שהוריהם סבלו מהתמכרויות או שגדלו בסביבה שלא ראתה בהתמכרויות כבעיות – מועדים יותר להתמכר. 

הריגוש הראשוני בהימור יכול להיות אדיר, אבל הבעיה האמיתית מתחילה כאשר ההימור גורם הימור נוסף, ואז עוד אחד, עוד אחד ועוד אחד. לבסוף, כאשר האדם מתחיל להפסיד, הוא משתמש בכסף שאין לו באמת כדי להזין את ההתמכרות להימורים, עד שהוא נופל להלוואות מגורמים מפוקפקים ומסכני חיים. 

הימורים עלולים להוביל לחורבן כלכלי, ויש להם גם השפעות חמורות על בריאות הנפש, שיכולה להתדרדר עד שהאדם יגיע למחשבות אובדניות, חלילה.

אם אתם נאבקים בהתמכרות להימורים, חשוב לזכור שאין ערובה לזכייה. למעשה, רובם המכריע של האנשים שמהמרים מפסידים. חשוב להבין שהסיכויים תמיד יהיו נגדך, וש"הסוס המנצח" לא באמת קיים והוא המצאה מרושעת של בתי ההימורים שרוצים לגרור אותך פנימה ולשתות את כל הכסף שלך עם קשית.

במקום להמר על הבלתי אפשרי, חשוב להתמקד בדברים החשובים באמת בחיים. 

פירוש הדבר הוא לבלות יותר זמן עם אנשים אהובים, עיסוק בתשוקה או תחביב, או אפילו רק לדאוג לבריאות הפיזית והנפשית שלך. הדברים האלה יכולים לספק אושר והגשמה אמיתיים, והם לא ישאירו אותך ריק ושבור כמו שהתמכרות להימורים עלולה להשאיר אותך, ללא טיפול בהתמכרויות מתאים.

אם אתה או מישהו שאתה מכיר נאבק בהתמכרות להימורים, חשוב לפנות לעזרה. ישנם משאבים רבים זמינים, כולל קבוצות תמיכה וטיפול. מודל ההחלמה של 'רטורנו' מבוסס על עיקרון אחד: אין אדם אבוד. אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל בדרך להחלמה, ואתה לא צריך להתמודד לבד עם המאבק הזה.

לסיכום:

אמנם הביטוי "להמר על הסוס המנצח" עשוי להיראות כעצה לא מזיקה, אך הוא עלול להיות מסוכן למי שנאבק בהתמכרות להימורים. במקום לרדוף אחרי הבלתי אפשרי, חשוב להתמקד בדברים החשובים באמת בחיים ולבקש עזרה אם אתה צריך את זה. 

אל תיתן להימורים להרוס את חייך! קח שליטה ובחר להפסיק.

 

מה עושים אם התמכרתי להימורים?

אם אדם מבחין שהוא – או מישהו קרוב אליו – סובלים מהתמכרות להימורים, עליו לפנות בדחיפות לאנשי מקצוע. אם אתם תוהים כיצד מזהים מכור, קראו את המאמר שמסביר איך לזהות סימנים של התמכרות.

בתוכנית 'תפנית' של מרכז גמילה מהימורים 'רטורנו' יבנו עבור המטופל תוכנית גמילה מהימורים אישית ומסודרת, שתתאים בדיוק עבורו, כדי שיוכל להתמודד גם בהמשך ולחזור לחיות חיים מועילים בעלי משמעות. ב'רטורנו' גם ידאגו למטופל בהמשך, ויהוו עבורו מענה בכל סיטואציה שבה הוא ייקלע לקשיים, חלילה.

צרו קשר אם אתם חשים מוצפים מההתמכרות להימורים, או שאחד מהאנשים שאתם אוהבים סובל ממנה.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
הימורים יכולים להיות חוויה מרגשת מאוד, אבל הם יכולים להפוך בן רגע להתמכרות מסוכנת שיכולה להרוס את חייו של המהמר ושל משפחתו. אנשים רבים שמהמרים עושים זאת בשביל הכיף, אבל עבור חלק מהאנשים ההימורים יכולים להפוך לבעיה רצינית. לכן, אם אתה או מישהו שאתה מכיר מתמודד עם התמכרות להימורים, חשוב לבקש עזרה בהקדם האפשרי ולהתחיל בתהליך גמילה מהימורים ב'רטורנו'.

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן