חיפוש
Close this search box.

החוזק שבפגיעות: זה בסדר לבקש עזרה!

גמילה מהתמכרויות

המסע להחלמה מהתמכרות מלא באתגרים, פיזיים ופסיכולוגיים כאחד. אחד החסמים המשמעותיים ביותר איתם מתמודדים מכורים הוא הסטיגמה הקשורה לבקשת עזרה. התפיסה המוטעית לפיה פנייה לסיוע היא סימן לחולשה, יכולה להרתיע רבים מלעשות את הצעד החשוב ביותר לקראת החלמה.

במאמר זה ננסה לנפץ את המיתוס הזה ולבסס את העובדה שבקשת עזרה בתהליך החלמה מהתמכרות אינה מעשה של חולשה; זהו, למעשה, מעשה אמיץ מאוד. מאמר זה מיועד לאנשים המתמודדים עם התמכרות, וינסה לשנות את הנרטיב סביב בקשת עזרה:

אשליה של גבריות

החברה, לאורך ההיסטוריה, קושרת לעתים קרובות מושגים את ה'גבריות' עם סטואיות (אדישות) – דיכוי הרגשות והבעיות של האדם והתמודדות עם מצוקה מבלי להראות פגיעות. סטריאוטיפ מזיק זה מונע מגברים רבים לפנות לעזרה בעת הצורך, מפני שהם מאמינים שהם צריכים להיות חזקים בכוחות עצמם בלבד, וכל בקשת עזרה פוגעת ב'גבריות' שלהם.

האמונה שבקשת עזרה היא סימן לחולשה היא הרסנית, במיוחד במסע לקראת החלמה מהתמכרות. עם זאת, גבריות אמיתית אינה טמונה בדיכוי המאבקים על רגשות האדם, אלא בנכונות להתעמת איתם חזיתית.

הודאה בפגיעות

הצעד הראשון בהתגברות על ההתמכרות הוא הכרה בפגיעות של האדם. התמכרות היא יריב ערמומי ונחוש, הפוגעת באנשים מכל הסוגים, ללא הבדל מין, גזע ודת. יש לה את הכוח לשלול מאנשים את תחושת השליטה שלהם, את הכוח שלהם ואת הביטחון העצמי שלהם.

עבור גברים רבים, ההודאה בעובדה שהם מכורים יכולה להיות מאתגרת מאוד, מכיוון שהיא נותנת הרגשה של מכה לאגו שלהם, ליכולת השליטה העצמית שלהם. לאף אחד זה לא כיף להודות שהוא נכנע להתמכרות ולא הצליח לשלוט על עצמו… החברה לוחצת לעתים קרובות על גברים להקרין דימוי של 'בלתי מנוצח', אך בהקשר של התמכרות – אימוץ הפגיעות של האדם הוא המעשה האולטימטיבי של אומץ.

הכוח לבקש עזרה

חיפוש עזרה בעת מאבק בהתמכרות אינו סימן לחולשה; זה אינדיקציה לחוזק עצום, מפני שנדרש אומץ כדי להכיר בכך שאי אפשר להילחם במאבק בהתמכרות לבד. כאשר אדם מצליח להבין שהוא לא יכול להילחם בזה לבד, והוא פונה לבקש עזרה – זו העדות הטובה ביותר לאופי החזק ואמיץ של האדם.

הכוח לבקש עזרה טמון בהבנה שההחלמה אינה מגיעה ברגע אחד, ואין לה תרופת פלא. ההחלמה דורשת תמיכה, הדרכה ומומחיות של אנשים שיכולים לספק את הכלים והאסטרטגיות הדרושים כדי להתגבר על כל התמכרות בהצלחה.

חשיבותה של החמלה העצמית

החלמה אינה כוללת רק שחרור מהתלות הפיזית בהתמכרות; היא כרוכה גם בריפוי הפצעים הרגשיים והפסיכולוגיים העומדים בבסיס ההתמכרות. חמלה עצמית היא מרכיב חשוב מאוד בתהליך הריפוי הזה. בהקשר של החלמה מהתמכרות, חמלה עצמית כרוכה בהכרה בהתמודדויות של האדם וטיפול בעצמו באדיבות ובהבנה.

גברים רבים מתקשים להראות לעצמם סוג כזה של חמלה, לסלוח לעצמם. האמונה שהם צריכים להיות חזקים ועצמאיים יכולה לעתים קרובות לעמוד בדרכה של החמלה העצמית. עם זאת, חיוני להכיר בכך שחיפוש עזרה הוא מעשה של חמלה עצמית. זו דרך לומר: "מגיעים לי חיים טובים יותר, משוחררים מכבלי ההתמכרות".

הכוח לבנות מחדש

החלמה אינה תהליך פסיבי. היא דורשת מעורבות פעילה, נחישות והתמדה, כאשר חיפוש עזרה הוא רק ההתחלה. הכוח לבנות את החיים מחדש, חלק אחר חלק, הוא התגלמותה האמיתית של הגבריות. זוהי ההכרה שלמרות הטעויות שנעשו בעבר, יש הזדמנות להתחלה חדשה ולעתיד טוב יותר.

תהליך ההחלמה כולל הצבת יעדים, וכן תיקון ובנייה מחדש של מערכות יחסים. פעולות אלו דורשות אומץ, ענווה וחוסן – כל התכונות הקשורות לכוח, לא לחולשה. החלמה עוסקת בהחזרת החיים למסלולם, בתיקון פעולות העבר ובעבודה לעתיד לקראת חיים בריאים ומלאי משמעות.

התגברות על סטיגמה

אחד החסמים המשמעותיים ביותר במאבק בהתמכרות הוא הסטיגמה, אבל חשוב לזכור שסטיגמה היא בסך הכל סטיגמה, והיא אינה משקפת את המציאות של המאבק בהתמכרות. בקשת עזרה מאיש מקצוע בעת מאבק בהתמכרות אינו שיקוף של אופיו החלש של האדם; זוהי הכרה בצורך בהדרכה של מומחה להתגברות על אויב חזק.

האמת היא שהתמכרות היא מחלה שיכולה להשפיע על כל אחד, ללא קשר לגיל, מין, דת וגזע. זה לא סימן לכשל מוסרי, וגם לא אינדיקציה לחוזק או חולשה אישיים. התמכרות היא משחק גומלין מורכב של גורמים גנטיים, פסיכולוגיים וסביבתיים, וזהו קרב שאפשר לנצח עם התמיכה והטיפול הנכונים.

תפקידם של מכוני גמילה

מכוני גמילה כמו 'רטורנו' ממלאים תפקיד מרכזי בהסרת הסטיגמה הקשורה בבקשת עזרה להתמכרות. הם מספקים סביבה בטוחה ותומכת שבה אנשים יכולים להכיר בגלוי במאבקים שלהם ולקבל את הטיפול המקצועי שהם זקוקים לו.

מכוני גמילה מציעים מגוון שירותים, לרבות ניקוי רעלים, ייעוץ, טיפול ותכניות לאחר הטיפול. הם מבינים שההחלמה היא תהליך מאתגר ומתמשך, והם שם כדי להדריך אנשים בכל שלב בדרך. הצוות במכוני הגמילה כולל אנשי מקצוע מלאי חמלה ועם אפס שיפוטיות. הם מכירים באומץ הדרוש כדי לבקש עזרה ומסורים בכל ליבם למטרת העל – לעזור לאנשים לבנות מחדש את חייהם ולהשיג פיכחון מתמשך.

לסיכום:

חיפוש עזרה בעת מאבק בהתמכרות הוא מעשה של כוח ואומץ, לא חולשה. זה כולל הודאה בפגיעות, הכרה בצורך בתמיכה והשתתפות פעילה בתהליך ההחלמה. התפיסה המוטעית שבקשת עזרה היא סימן לחולשה היא סטריאוטיפ מזיק שצריך לנפץ.

החלמה היא מסע שדורש חוסן, חמלה עצמית וכוח לבנות מחדש את החיים. בקשת עזרה היא הצעד הראשון בדרך זו, ויש לחגוג אותה כמעשה של אומץ עצום. מכוני הגמילה נמצאים כאן כדי לספק את התמיכה וההכוונה הדרושים להחלמה מוצלחת.

חשוב לזכור: הגבריות האמיתית אינה אדישות, אלא הנכונות להתעמת עם החלשים האפלים בנפש האדם ולחפש את העזרה הדרושה כדי להתגבר עליהם.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
המסע להחלמה מהתמכרות מלא באתגרים, פיזיים ופסיכולוגיים כאחד. אחד החסמים המשמעותיים ביותר איתם מתמודדים מכורים הוא הסטיגמה הקשורה לבקשת עזרה. התפיסה המוטעית לפיה פנייה לסיוע היא סימן לחולשה, יכולה להרתיע רבים מלעשות את הצעד החשוב ביותר לקראת החלמה. במאמר זה ננסה לנפץ את המיתוס הזה ולבסס את העובדה שבקשת עזרה בתהליך החלמה מהתמכרות אינה מעשה של חולשה; זהו, למעשה, מעשה אמיץ מאוד. מאמר זה מיועד לאנשים המתמודדים עם התמכרות, וינסה לשנות את הנרטיב סביב בקשת עזרה:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן