חיפוש
Close this search box.

החטא ועונשו: הצד המכוער של ההימורים

התמכרות להימורים

תעשיית ההימורים העולמית מושכת לטלפיה מיליוני אנשים המחפשים ריגוש והזדמנות לנסות את מזלם ולהרוויח כסף מהיר. עם זאת, מתחת לכסות הנוצצת מסתתר צד אפל, שגרר אינספור אנשים לרשת ההתמכרות להימורים:

מהי התמכרות להימורים?

התמכרות להימורים היא הפרעה פסיכולוגית מורכבת המאופיינת בחוסר יכולת לשלוט ברצון להמר, למרות ההשלכות השליליות הנלוות. אנשים הסובלים מהתמכרות זו חווים דחף בלתי נשלט להמר, מה שמוביל לצורך להמר בסכומי כסף הולכים וגדלים. כמו בכל התמכרות אחרת, גם להתמכרות להימורים יש השפעה עמוקה על כל רבדי חייו של האדם, כולל פגיעה בבריאותו, בעבודתו, בלימודיו ובמערכות היחסים שלו.

הצד האפל של התמכרות להימורים

מלבד הסכנות הבסיסיות שקיימות בהתמכרות להימורים באינטרנט או בחיים האמיתייים, הבעיה של התמכרות להימורים נעוצה לא רק בהשפעות ההרסניות שלה על המכור עצמו, אלא גם בהשפעה הרחבה יותר שלה על החברה.

1. השלכות כספיות:

התוצאה המיידית והברורה ביותר של התמכרות להימורים היא הרס וחורבן כלכלי. אנשים הנקלעים להתמכרות מממנים אותה באמצעות חסכונותיהם, צוברים חובות עצומים ונוקטים בצעדים נואשים כדי לממן את הרגלי ההימורים שלהם. נטל כלכלי זה משפיע על משפחותיהם, שמרגישות שהקרקע נשמטת מתחת לרגליהם.

2. מחיר פסיכולוגי ורגשי:

התמכרות להימורים גובה מחיר פסיכולוגי ורגשי מהמכורים ומבני משפחותיהם. רגשות אשמה, בושה ותיעוב עצמי שכיחים בקרב מהמרים, כאשר הם נאבקים לשלוט בהתנהגותם ולהתמודד עם ההשלכות של מעשיהם. ענישה עצמית זו מובילה לדיכאון, חרדה ובעיות נפשיות אחרות.

3. הרס מערכות היחסים:

ההשפעה של התמכרות להימורים על היחס בין המכור למשפחתו ויקיריו היא עצומה. האמון ההדדי החיוני בכל מערכת יחסים בריאה נשחק ונעלם, כאשר נחשף כי המהמר מנסה בכל כוחו להסתיר את התמכרותו מהאנשים הקרובים אליו ביותר.

איך נגמלים מהתמכרות להימורים?

אי אפשר להיגמל לבד מהתמכרות. חייבים לפנות למכון גמילה מסודר, שיסייע לכם בטיפול בהתמכרות בצורה מסודרת ויעילה. במסגרת תוכנית הגמילה מהימורים "תפנית" של מרכז הגמילה מהתמכרויות 'רטורנו', המכורים בונים לעצמם מעגל שיציל אותם מההתמכרות הנוראה. המעגל כולל מפגשים עם אנשי הצוות הטובים ביותר, מגוון טיפולים שונים ואיתור מקור ההתמכרות, כדי שיהיה ניתן להתמודד איתה בגובה העיניים.

לסיכום:

הצד המכוער של ההימורים הוא מפחיד, ואי אפשר להתעלם ממנו. התמכרות להימורים מציבה אתגרים משמעותיים למכורים ולמשפחותיהם, והבנת המורכבות של התמכרות להימורים והגורמים הבסיסיים התורמים להתפתחותה הם חיוניים לטיפול בה ביעילות. מכוני גמילה מעניקים תמיכה, טיפול וחינוך כדי לעזור לאנשים להשתחרר מאחיזת ההתמכרות להימורים ולצאת לדרך של החלמה, ריפוי ותקווה.

צרו קשר אם אתם חשים מוצפים מההתמכרות להימורים, או שאחד מהאנשים שאתם אוהבים סובל ממנה.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
תעשיית ההימורים העולמית מושכת לטלפיה מיליוני אנשים המחפשים ריגוש והזדמנות לנסות את מזלם ולהרוויח כסף מהיר. עם זאת, מתחת לכסות הנוצצת מסתתר צד אפל, שגרר אינספור אנשים לרשת ההתמכרות להימורים:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן