חיפוש
Close this search box.

האם אני מכור לפורנו?

גמילה מפורנו

בני נוער רבים, בשלב כזה או אחר של חייהם, תופסים לפתע את עצמם בבהלה ושואלים: "האם אני מכור לפורנו? האם אני צורך פורנו באופן מוגזם? האם זה בכלל הגיוני?". אז קודם נרגיע אתכם: אתם כנראה לא מכורים לפורנו. יכול להיות שכן, אבל הסיכויים ממש קטנים. כך תבדקו האם אתם במצב תקין:

מהי התמכרות לפורנו?

התמכרות לפורנוגרפיה מאופיינת בצורך כפייתי ובלתי נשלט לצרוך תוכן מיני, מה שמוביל להשלכות שליליות על הרווחה הפיזית, הרגשית והחברתית של האדם. חשוב מאוד להבדיל בין התנהגות מינית בריאה לבין שימוש בעייתי בפורנוגרפיה: 

עיסוק בפעילות מינית או צריכה של תכנים פורנוגרפיים מדי פעם אינם מעידים בהכרח על התמכרות; הגבול בין שימוש תקין בפורנו להתמכרות עובר בנקודה שבה האדם מאבד את השליטה על הכמות שהוא צורך ועל הזמן שהוא משקיע בזה. כל עוד האדם יכול לסגור את הפורנו כדי ללכת לעבוד, ללמוד או לאכול, וכל עוד הוא מצליח להציב לעצמו גבולות ולעמוד ברובם – המצב עדיין תקין לחלוטין. אם הוא מתחיל להזניח את עצמו ואת ההתחייבויות הסדירות שלו – ייתכן שיש לנו בעיה.

מהם התסמינים של התמכרות לפורנו?

כמובן שהתמכרות יכולה להתבטא בצורה שונה לחלוטין אצל כל אדם, אבל יש כמה תסמינים מרכזיים שאם אתם סובלים מכמה מהם – אולי כדאי לפנות לאיש מקצוע בתחום:

    1. אתם לא יכולים להפסיק: אינכם יכולים להפסיק להשתמש או לצפות בפורנוגרפיה, למרות שניסיתם לעשות זאת. אתם מבלים יותר ויותר זמן באינטרנט למרות ניסיונותיהם של אחרים לתקשר איתכם.
    2. אתם רוצים עוד: אתם חווים תשוקה לצרוך עוד פורנו, או מתחילים לחוש ברע אם עברתם פרק זמן ללא פורנו. אתם עלולים למצוא את עצמכם חומקים מבן/בת הזוג לחדר אחר, ומחפשים בקדחתנות תירוצים להתנהגות ולהיעלמויות שלכם.
    3. אתם שורפים זמן: אתם שורפים המון זמן בצפייה בפורנו, ומבזבזים את רוב היום בלי להתקדם לשום מקום, ובלי שיהיה אכפת לכם משום דבר אחר.
    4. איבדתם עניין במין: אם אתם מכורים לפורנו, יש סיכוי טוב שתאבדו עניין במין אמיתי. אתם תזדקקו לגירוי מיני רב יותר, תימשכו פחות לבן/בת הזוג ותפתחו פנטזיות מיניות תובעניות ולא מציאותיות, מה שעלול להוביל לאי נוחות פיזית ורגשית אצל הפרטנר.
    5. אתם מוסחים: המחשבה שלכם נסחפת לפורנו כשאתם עם חברים, משפחה או עמיתים לעבודה, וזה פוגע באופן משמעותי בחיים האישיים והמקצועיים שלכם. אתם מפסידים כסף כי אתם מתחילים לשלם על הצפייה בתכנים המיניים, לא משקיעים בעבודה ופוגעים במערכת היחסים עם המשפחה ובני הזוג.
    6. אתם מתעצבנים בקלות: כמו בכל התמכרות, אם אתם לא יכולים להפסיק להשתמש בפורנו, אתם עלולים להתעצבן בקלות על כל מה שמרחיק אתכם מהפורנו.

איך מטפלים בהתמכרות לפורנו?

הטיפול הטוב ביותר בכל התמכרות הוא למנוע את ההתמכרות מראש! כדי למנוע התמכרות למין ולפורנו, חשוב שתקבעו לעצמכם כללים וגבולות מסודרים, למשל בכמה פורנו אתם צופים בכל יום, איזה סוג של תכנים וכן הלאה.

אם כבר התמכרתם לפורנו – פנו בהקדם למכון גמילה 'רטורנו' לטיפול בהתמכרויות. ב'רטורנו' בנינו תוכנית מיוחדת לגמילה מפורנו – "מצפן". התכנית מתנהלת במערך מיוחד המשלב ליווי פרטני, משפחתי וקבוצתי, שלא פוגע בשגרת החיים. במהלך הטיפול, המכורים יקבלו כלים שמסייעים להיגמל מההתמכרות וליצור חיים חדשים ומאושרים, ללא ההתמכרות.

אם אתם או יקיריכם נאבקים בהתמכרות לפורנו – תדעו שאתם לא לבד. צרו קשר עם 'רטורנו' עוד היום, ונתמוך בכם יד ביד לאורך תהליך הגמילה עד להחלמה מלאה.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
בני נוער רבים, בשלב כזה או אחר של חייהם, תופסים לפתע את עצמם בבהלה ושואלים: "האם אני מכור לפורנו? האם אני צורך פורנו באופן מוגזם? האם זה בכלל הגיוני?". אז קודם נרגיע אתכם: אתם כנראה לא מכורים לפורנו. יכול להיות שכן, אבל הסיכויים ממש קטנים. כך תבדקו האם אתם במצב תקין:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן