חיפוש
Close this search box.

התמכרות למין: איך מסייעים לאהוב הסובל?

התמכרות למין

התמכרות למין היא מצב מורכב שיכול להשפיע עמוקות על המכורים ועל מערכות היחסים שלהם. גם אם זיהיתם שאדם שאתם אוהבים סובל מהתמכרות למין, לא תמיד תדעו מה לעשות, איך לפנות אליו ולהסביר לו שהוא צריך עזרה, או בכלל איך לזהות שהוא אכן מכור למין. במאמר זה ננסה לסייע לכם בדיוק בזה:

מה זה התמכרות למין?

התמכרות למין היא הפרעה התנהגותית המאופיינת בעיסוק מופרז וכפייתי במחשבות, פנטזיות והתנהגויות מיניות. בדומה להתמכרויות אחרות, גם התמכרות למין עלולה להוביל למצוקה משמעותית ולפגיעה בהיבטים שונים בחייו של המכור.

סימנים להתמכרות למין

זיהוי הסימנים של התמכרות למין הוא הצעד הראשון בעזרה לאדם אהוב שסובל. אמנם סימנים אלה יכולים להשתנות מאדם לאדם, אבל יש כמה סימנים שהם די כלליים ומופיעים אצל רוב המכורים למין:

  1. התנהגות מינית כפייתית: מכורים למין עוסקים בפעילויות מיניות שוב ושוב, גם כאשר הם לא רוצים לעשות זאת או כאשר הם יודעים שזה מזיק להם ולסביבתם.
  2. איבוד שליטה: הם עשויים להתקשות לשלוט בדחפים המיניים שלהם, ולהפגין התנהגויות מסוכנות ואימפולסיביות, "פתאום הוא הפך לבן אדם אחר".
  3. חוסר אחריות: התמכרות למין עלולה להוביל להזנחה של העבודה, המשפחה והחברים לטובת פעילויות מיניות, תוך הפגנת חוסר אחריות בסיסית לדברים כמו "להוציא את הילד מהגן".
  4. הסלמה בהתנהגות: לאורך זמן, אלו הסובלים מהתמכרות למין עלולים לעסוק בהתנהגויות מיניות מסוכנות או קיצוניות יותר ויותר כדי להגיע לאותה רמת ריגוש.
  5. תסמיני גמילה: כאשר אינם מסוגלים לעסוק בהתנהגויות מיניות, המכורים עלולים לחוות חרדה, עצבנות או דיכאון, ולסבול משינויים קיצוניים במצב הרוח.

איך עוזרים לסובל מהתמכרות למין?

אם אתם חושדים שאדם שאתם אוהבים – בן זוג, חבר, אח או בן – נאבק בהתמכרות למין, חשוב מאוד לגשת לסיטואציה בחמלה, אמפתיה והבנה, ולא בשיפוטיות וכעס. הנה כמה צעדים שיעזרו לכם להוציא אותם מהבור:

  1. תבינו מה זה: תתחילו לקרוא קצת על התמכרות למין ועל תהליך גמילה ממין כדי להבין קצת יותר את אהובכם הסובל.
  2. שמרו על תקשורת פתוחה: פתחו בשיחה לא שיפוטית ואמפתית עם יקירכם על התנהגותו. אל תבקרו ואל תאשימו; תראו לו שאתם פה בשבילו כדי לדבר על זה ברגע שירצה. קשה מאוד לאדם להודות שהוא מכור למשהו, אז קחו בחשבון שהמכור יצטרך לעכל את הרעיון, וזה יקח לו זמן.
  3. המליצו על עזרה מקצועית: אל תטילו את הפצצה ותלכו; הציעו למכור לפנות לעזרה מקצועית והציגו בפניו את המידע שאספתם על מטפלים ומכוני גמילה ממין שונים. אל תשאירו אותו להסתדר לבד.
  4. הציעו תמיכה רגשית: תנו למכור לדעת שאתם שם בשבילו ושאתם תומכים במסע ההחלמה שלו. הרגיעו אותם והסבירו להם שאתם רוצים בטובתם ושאתם לא מתכננים, חלילה, לעזוב אותם בגלל זה. ברגע שהאדם יודע שיש לו רשת תמיכה יהיה לו קל הרבה יותר לפנות לעזרה מקצועית בידיעה שיש לו 'גב'.
  5. הגדירו גבולות: קבעו גבולות ברורים עם יקירכם כדי להגן על עצמכם מההשלכות השליליות של ההתמכרות שלו. הבהירו לו איזו התנהגות מקובלת במערכת היחסים שלכם, ומה אתם לא מוכנים לקבל.
  6. אל תאפשרו: היזהרו שלא לאפשר את המשך ההתנהגות הממכרת. אל תכסו את מעשיהם, אל תתנו תירוצים עבורם והימנעו ממתן תמיכה כספית שמקלה על התמכרותם.
  7. חפשו תמיכה לעצמכם: טיפול באדם אהוב עם התמכרות למין יכול להיות סוחט רגשית. שקלו לחפש תמיכה ממטפל או מקבוצת תמיכה שיעזרו לכם להתמודד עם הרגשות והאתגרים שעומדים בפניכם.
  8. תרגלו סבלנות: החלמה מהתמכרות למין היא מסע, ובמסע של מלחמה בהתמכרות לפעמים יש נפילות. חשוב שתהיו סבלניים ומבינים גם בעת כשלונות, תוך עידוד יקירכם להישאר מחויב להחלמתו.
  9. בנו מחדש את מערכת היחסים: התמכרויות עלולות לרסק את האמון שלכם זה בזה, שהוא הבסיס לכל מערכת יחסים בריאה. כשהמכור כבר נמצא בשלב קבלת העזרה, הבהירו לו כמה היה קשה לכם לגלות על ההתמכרות ומה הוא יכול לעשות כדי להשיב את האמון שלכם בו.
  10. כבדו את הפרטיות שלו: זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל אל תחטטו! הבינו שהמכור עובר תקופה קשה גם ככה, וחשוב להשאיר לו בדל של פרטיות. הציעו לו לשתף אתכם בתהליך והציגו כתף תומכת, אבל אל תכריחו אותו לשתף כשהוא לא מעוניין. להישאר עם יד על הדופק – חשוב מאוד. לשאול שאלות פולשניות – אסור לחלוטין.

לסיכום: איך עוזרים לסובל מהתמכרות למין?

סיוע לאדם אהוב שסובל מהתמכרות למין עלול להעביר אתכם מסע מורכב ומאתגר. זה דורש אמפתיה, הבנה ומחויבות לתמוך בהחלמתם תוך שמירה על רווחתכם האישית. על ידי שמירה על תקשורת פתוחה, הפניה לעזרה מקצועית והצעת תמיכה רגשית, אתם יכולים למלא תפקיד חיוני בסיוע לאהובכם בדרכו להחלמה. זכרו שההחלמה היא תהליך, והיא עשויה להיות כרוכה בכישלונות, אבל עם התמיכה הבלתי מעורערת שלכם המכור יגיע לחיים בריאים ומספקים יותר.

צרו קשר אם אתם חשים מוצפים מהתמכרות למין, או שאחד מהאנשים שאתם אוהבים סובל ממנה.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
התמכרות למין היא מצב מורכב שיכול להשפיע עמוקות על המכורים ועל מערכות היחסים שלהם. גם אם זיהיתם שאדם שאתם אוהבים סובל מהתמכרות למין, לא תמיד תדעו מה לעשות, איך לפנות אליו ולהסביר לו שהוא צריך עזרה, או בכלל איך לזהות שהוא אכן מכור למין. במאמר זה ננסה לסייע לכם בדיוק בזה:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן