חיפוש
Close this search box.

התמכרות לקניות: ההתמכרות של הדור החדש

התמכרות לקניות

הפרסומות שאופפות אותנו מכל פינה, כרטיסי האשראי שיש לכל אחד בכיס, אתרי הקניות המקוונים וכמובן הופעת הרשתות החברתיות, הולידו בעיה חדשה, התמכרות שלא נראתה קודם לכן: התמכרות לקניות.

נכון, בעבר שמענו על מלך או על אציל כזה או אחר שאהב לקנות כל מה שהוא רואה, אבל עכשיו הבעיה הזו הפכה לנחלת הכלל. האם התמכרות לקניות היא התמכרות אמיתית? אם כן – איך אפשר לטפל בהתמכרות לקניות. האם צריך ללכת למכון גמילה? כל התשובות – בפנים:

מה זו התמכרות לקניות?

התמכרות לקניות היא התנהגות כפייתית הכרוכה בהוצאות מוגזמות ולעיתים מיותרות. לאנשים הסובלים מהתמכרות זו יש דחף עז לקנות דברים, גם אם הם לא צריכים אותם, והם חווים תחושות הנאה וסיפוק כאשר עושים זאת. עם זאת, תחושות אלו הן קצרות מועד, ואנשים עם התמכרות לקניות עלולים לחוש לעיתים קרובות רגשות אשמה, בושה או דיכאון בשל הרגלי ההוצאות שלהם. הדבר יכול להוביל למעגל של קניות ורגשות שליליים שיהיה קשה מאוד לשבור.

מה הסכנות בהתמכרות לקניות?

1. קריסה כלכלית

לפני הכל, הסכנה הכלכלית בהתמכרות לקניות היא עצומה, ועלולה לגרום נזקים בלתי-הפיכים. אנשים עם התמכרות לקניות מוציאים לעתים קרובות כסף שאין להם, מה שמוביל לחובות לחברות האשראי, למשפחה או חלילה לגורמים מפוקפקים, ואפילו לפשיטת רגל. הם עלולים גם להזניח תשלום חשבונות ותשלומי משכנתא או שכירות. מתח כלכלי זה עלול לגרום לחרדה ודיכאון, וליצור מעגל קסמים של קניות כדי להתמודד עם הרגשות השליליים.

2. הרס מערכות היחסים

אנשים עם התמכרות לקניות עלולים להסתיר את ההתמכרות ההרסנית מהאנשים אותם הם אוהבים, ולגרום לחוסר אמון ולקונפליקטים רבים. הם עלולים גם להתרחק או להתגונן כאשר מתעמתים איתם לגבי ההתנהגות שלהם, ולגרום נזק למערכות היחסים. התמכרות נחשבת כהורסת משפחות ידועה, וכמחריבת מערכות יחסים עם חברים ושותפים עסקיים. הרס מערכות היחסים יכול להוביל לבידוד חברתי ולתחושת בדידות שבאה בעקבותיו, מה שעלול להחמיר את ההתמכרות.

3. השלכות בריאותיות

להתמכרות לקניות יכולות להיות השלכות בריאותיות, פיזיות ונפשיות. המתח והחרדה הנגרמים מהבעיות הכלכליות הנובעות מההתמכרות עלולים להוביל לתסמינים גופניים, כמו כאבי ראש ושרירים והפרעות שינה. בנוסף, תחושות האשמה והבושה הקשורים להתמכרות לקניות עלולות להוביל לדיכאון, דימוי עצמי נמוך ואפילו, לא עלינו, למחשבות אובדניות.

איך מתמודדים עם התמכרות לקניות?

כמו בכל התמכרות, חשוב לפנות לעזרה מקצועית כמה שיותר מהר. הצעד הראשון הוא להכיר בבעיה, ולהבין שמדובר בהתמכרות אמיתית הדורשת עזרה מקצועית. צריך לשקול, במקרה הצורך, לפנות למרכז גמילה מקצועי, שיכול לספק סביבה בטוחה ותומכת, בה המכורים יכולים לקבל את הטיפול הדרוש להם כדי להתגבר על התמכרותם.

במרכז גמילה, המכורים יכולים לקבל ייעוץ וטיפול כדי לטפל בגורמים הבסיסיים להתמכרות שלהם. זה עשוי לכלול חקר טראומות עבר, לימוד מנגנוני התמודדות עם מתח וחרדה ופיתוח הרגלים ותחביבים בריאים יותר. בנוסף לטיפול, ישנם מרכזי גמילה שמציעים כלים ומשאבים מעשיים כדי לעזור לאנשים לנהל את ההתמכרות שלהם. זה עשוי לכלול ייעוץ פיננסי כדי לעזור לאנשים לנהל את החוב שלהם, ייעוץ אשראי ואימונים שיעזרו למחלימים לפתח הרגלים ושגרה בריאים.

חשוב לזכור! התמכרות לקניות אינה פגם אופי או חולשה אישית. זוהי התמכרות אמיתית שמשפיעה על אנשים רבים, ופנייה לעזרה היא סימן של כוח ואומץ. כשתפנו לעזרה, תעשו את הצעד הראשון לקראת חיים מאושרים ומספקים יותר.

אם אתם, או מישהו שאתם מכירים, נאבק בהתמכרות לקניות, אל תהססו לפנות למכון גמילה מהתמכרויות "רטורנו". חיים מאושרים ומספקים אפשריים עם התמיכה וההכוונה הנכונים.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
הופעת הפרסומות, אתרי הקניות והרשתות החברתיות הולידו בעיה חדשה, התמכרות שלא נראתה קודם לכן: התמכרות לקניות. כיצד נאבקים בה? בואו ננסה להבין:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן