חיפוש
Close this search box.

המדריך למכור המתחיל

מכור מתחיל

הלב דופק, הידיים רועדות, אבל הגיע הרגע שהבנתם: אתם מכורים. קראתם את המאמר "הצילו: איך מזהים מכור בתחילת הדרך?", וראיתם שאתם מזדהים עם הנכתב. זיהיתם שדפוסי ההתנהגות שלכם השתנו, ושאתם נמצאים בדרך מסוכנת שאין לדעת כמה נמוך היא תוריד אתכם. עכשיו מגיעה השאלה הכואבת: מה עושים???

אתם בכיוון הנכון!

קודם כל: תרגעו, אתם בכיוון הנכון. קשה מאוד להודות שאתם מכורים; זה כואב כל כך להפנים שאתם לא שולטים על עצמכם במאת האחוזים, ונכנעים להתמכרות שמשתלטת עליכם. ההודאה בכך שאתם מכורים היא התקדמות עצומה קדימה, כי אי אפשר בכלל להתחיל לחשוב על טיפול בהתמכרויות לפני שמגיעים להבנה שאתם אכן מכורים. אחרי שהבנו את את זה, הגיע הזמן להמשיך הלאה:

התמכרות היא מסוכנת

בשלב הזה, חשוב להבין שמוכרחים לצאת מההתמכרות! נכון, הרבה יותר קל לשקוע בתוך ההתמכרות ולתת לה להציף אתכם בתחושות הנאה שקריות, אבל תזכרו שכל רגע בפנים הוא סכנת נפשות של ממש. התמכרות היא סכנת נפשות פיזית ונפשית: מבחינה פיזית, התמכרות עלולה להוביל לתופעות לוואי חמורות, לפגיעה במוח, בזיכרון ובאיברים הפנימיים, וגם מבחינה נפשית – התמכרות מובילה לחרדה, דיכאון, בושה, אשמה ואף, חלילה, למחשבות אובדניות.

התמכרות יכולה גם לרסק את מערכות היחסים שלכם עם האהובים עליכם. בני או בנות הזוג פתאום מתחילים להרגיש שאתם מסתירים מהם משהו, וכשהם בסוף יגלו את זה ויבינו שאין לכם רצון להיגמל – מערכת היחסים הזוגית תיסדק ותיפגם אנושות. לילדים/להורים שלכם יהיה קשה להסתכל עליכם אותו דבר, ההתמכרות פתאום לא מאפשרת לכם לעבוד/ללמוד כמו שצריך, וההתדרדרות לשפל אמיתי קצרה מאוד.

אז מה עושים???

אפשר להתמודד עם הכל

הדבר הראשון שאתם צריכים להבין הוא ברור: אפשר להיגמל מהכל! היהדות מלמדת אותנו שאין דבר אבוד, וכל התמכרות יכולה להגיע לידי סיום. קחו כדוגמה את יולי, בת לשני הורים מכורים, שהגיעה ל'רטורנו' בגיל 25, לאחר שהייתה מכורה לאלכוהול, לכדורי שינה ולסמים קלים, אותם התחילה לצרוך עוד בגיל 13. היום, בגיל 29, היא מנהלת חיים נקיים ומאושרים עם בעלה ובנה. גם אור נחשף לאלכוהול בגיל 12, לסמים קלים בגיל 15 ולסמים קשים מיד לאחר מכן, ולאחר שהסתבך עם המשטרה – הגיע ל'רטורנו' וכיום הוא משמש שם כמדריך לנוער שנמצא בדיוק באותו מצב שבו הוא היה.

גמילה – כמה שיותר מהר

אחרי שנשמתם לרווחה, חשוב לפנות לאנשי המקצוע כמה שיותר מהר. ככל שההתמכרות היא ארוכה יותר, כך יהיה יותר קשה להיחלץ ממנה, ועל כן עלינו לפעול לכך שהיא תהיה קצרה ככל האפשר (ראו גם: "למה חשוב כל כך לפנות לאיש מקצוע מוסמך?").

צרו קשר בהקדם עם מרכז גמילה מהתמכרויות מקצועי, בו יבנו לכם תוכנית גמילה מסודרת, שתכלול גם ניתוח פסיכולוגי של הגורמים להתמכרות ומניעתם בעתיד, וגם בניית מערך מסודר שיסייע לכם להשתלב בחזרה בחברה בצורה הטובה ביותר.

אם אתם, או מישהו שאתם מכירים, נאבק בהתמכרות, אל תהססו לפנות בהקדם האפשרי למכון גמילה מהתמכרויות "רטורנו"

גם לכם מגיע לחיות חיים מאושרים ורגועים!

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
הלב דופק, הידיים רועדות, אבל הגיע הרגע שהבנתם: אתם מכורים. קראתם את המאמר "הצילו: איך מזהים מכור בתחילת הדרך?", וראיתם שאתם מזדהים עם הנכתב. זיהיתם שדפוסי ההתנהגות שלכם השתנו, ושאתם נמצאים בדרך מסוכנת שאין לדעת כמה נמוך היא תוריד אתכם. עכשיו מגיעה השאלה הכואבת: מה עושים???

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

יום החשיפה והטיפול ללא עלות

אתם, החיילים והמילואימניקים היקרים שלנו

הגאווה שלנו, הכח שלנו, הנס שלנו

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים
אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים. ♥ אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

מוזמנים

ליום
חשיפה

חול המועד

חמישי 25 לאפריל

18:00 – 15:00

בתוכנית: מפגש עם העולם הקסום של טיפול בעזרת סוסים וכלבים. מפגש עם מדריכים ואנשי מקצוע מומחים בתחום הטראומה והיכרות עם תוכנית הטיפול חוות חוסן תהליך שיקום בהובלה ובהכוונה של אגף השיקום במשרד הבטחון

נוף משגע וכיבוד כשר לפסח

להרשמה במייל: lilach@retorno.org‏

דילוג לתוכן