חיפוש
Close this search box.

כמה עולה גמילה מסמים והאם עדיף מרכז גמילה פרטי?

כמה עולה גמילה מסמים

כמה עולה גמילה מסמים? מה ההבדל בין מרכז גמילה פרטי למרכז גמילה ממשלתי? האם מרכז גמילה פרטי הוא טוב יותר? מה זה אשפוזית? מה זה מרכז יום לטיפול בהתמכרויות?

אם פעם שאלתם את עצמכם את השאלות האלו – אתם לא לבד; אלו שאלות שאנחנו, במכון גמילה 'רטורנו' מקבלים על בסיס יומי, ולכן החלטנו שצריך לענות על כל השאלות האלו במרוכז, כאן. אז…

כמה עולה גמילה מסמים?

גמילה מסמים עולה בין 15,000 ל-18,000 ש"ח בחודש, אבל במכוני גמילה מסמים הממשלה עשויה לסבסד את כל עלות הגמילה, מלבד השתתפות עצמית סמלית של כ-600 שקלים.

מתי הממשלה מסבסדת גמילה מסמים?

כל מי שרוצה סבסוד ממשלתי לתהליך גמילה מסמים פונה למשרד הרווחה ומבקש מהמדינה להיכנס למרכז גמילה. לאחר שהבקשה נבחנת והמכור עומד בקריטריונים המופיעים באתר משרד הבריאות, הוא עובר תהליך קבלה ("אינטק") שכולל אבחון רפואי ופסיכו-סוציאלי ובדיקות רפואיות, וכאשר המדינה מאשרת לו – היא גם מממנת לו את כל תהליך הגמילה (מלבד השתתפות עצמית סמלית של 600 שקלים).

מה ההבדל בין מרכז גמילה פרטי למרכז גמילה ממשלתי?

בישראל רוב מרכזי הגמילה הפרטיים הם גם ממשלתיים, כלומר – יש מכסה של מטופלים המגיעים דרך משרד הבריאות והרווחה, אך כל מי שרוצה יכול להגיע גם באופן פרטי ולהתחיל טיפול בהתמכרות לסמים.

למה ללכת למרכז גמילה פרטי?

המדינה מקציבה לכל מוסד גמילה מסמים מכסה מוגבלת של מטופלים שהוא יכול לקבל במימון ממשלתי, ולכן יכול להיווצר מצב שמישהו כבר עבר בהצלחה את תהליך הקבלה של משרד הבריאות, אבל צריך להמתין ברשימת המתנה שמישהו אחר יסיים את תהליך הגמילה במימון הממשלתי ויפנה לו את מקומו.

ישנם כאלו שמעוניינים להתחיל את תהליך הגמילה כמה שיותר מהר, ולכן הם מעדיפים להיכנס קודם כל לתהליך הגמילה, במימון עצמי, כשתוך כדי תהליך הגמילה הם עוברים את ועדת הקבלה של משרד הבריאות. במקרה זה, ברגע שהם מקבלים את אישור הוועדה – הם מוקפצים לראש רשימת ההמתנה, מפני שהם כבר באמצע תהליך הגמילה, ויהיו הראשונים לקבל מימון ממשלתי ברגע שיתפנה מקום.

האם עדיף מרכז גמילה פרטי?

לא. כפי שהסברנו, ההבדל בין מרכז גמילה פרטי למכון גמילה במימון ממשלתי הוא רק מי משלם את עלות הגמילה, הטיפול עצמו זהה לחלוטין גם אם הגעתם למרכז הגמילה במימון פרטי וגם אם הגעתם במימון ממשלתי.

מה זה אשפוזית?

אשפוזית גמילה מסמים היא מתקן מיוחד המספק תמיכה וטיפול למכורים הנאבקים בהתמכרות לסמים. במסגרת זו המכור מתאשפז ומבלה את זמנו במכון הגמילה, כדי למנוע ממנו פיתויים ולאפשר לו נגישות לסיוע בעת הצורך.

מה זה מרכז יום לטיפול בהתמכרויות?

מרכז יום לטיפול בהתמכרויות הוא מכון גמילה שאינו דורש מהמטופלים להתגורר במתקן. עם זאת, בשונה מאשפוזית, המטופלים משתתפים במפגשי טיפול במהלך היום וחוזרים לבתיהם לאחר מכן.

רוצים לספר לנו משהו? צרו קשר ונלווה אתכם יד ביד עד לגמילה מלאה.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
כמה עולה גמילה מסמים? מה ההבדל בין מרכז גמילה פרטי למרכז גמילה ממשלתי? האם מרכז גמילה פרטי הוא טוב יותר? מה זה אשפוזית? מה זה מרכז יום לטיפול בהתמכרויות? אם פעם שאלתם את עצמכם את השאלות האלו – אתם לא לבד; אלו שאלות שאנחנו, במכון גמילה 'רטורנו' מקבלים על בסיס יומי, ולכן החלטנו שצריך לענות על כל השאלות האלו במרוכז, כאן. אז…

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן