חיפוש
Close this search box.

למה סמים מרזים?

למה סמים מרזים

כל מי שנאבק לשמור על משקל נמוך כבר מכיר את כל השיטות לשמירת משקל: דיאטות שונות, הימנעות ממאכלים שומניים, מאכלים מלאי סוכר וכדומה, אבל מסתבר שיש שמועה מוזרה שטוענת שסמים מרזים. כתוצאה מכך, אנשים ונשים רבים צורכים סמים ותרופות לא חוקיות כדי להרזות, ועלולים אף להתדרדר להתמכרות לסמים שתחייב הליך גמילה מסמים.

ובכן, סמים לא מרזים. לא בצורה בריאה, בכל אופן. יש סמים שתופעת הלוואי שלהם תהיה דווקא השמנה, וגם אם יש סמים שאכן גורמים להרזיה – השימוש בהם מסוכן מאוד, ועלול לגרום לנזק בריאותי כבד ובלתי הפיך. במאמר זה יסביר צוות המומחים של 'רטורנו' מדוע שימוש בסמים כדי להרזות הוא לא יעיל ואף מסוכן מאוד:

השפעות של סמים על הגוף

לסמים יש מגוון השפעות על גוף האדם, ואחת ההשפעות הללו לעיתים היא ירידה במשקל. ישנן סיבות רבות לכך שסמים גורמים לירידה במשקל, כגון האופן שבו הם משפיעים על חילוף החומרים בגוף, האופן שבו הם משפיעים על התיאבון ותופעות הלוואי שהם עלולים לגרום.

חילוף החומרים בגוף משתנה

אחת הסיבות לכך שסמים יכולים לגרום לירידה במשקל היא שהם יכולים להשפיע על חילוף החומרים בגוף. חילוף החומרים הוא התהליך שבו הגוף הופך מזון לאנרגיה, וסמים מפריעים לתהליך זה בדרכים שונות. לדוגמה, סמים מסוימים מגבירים את הקצב שבו הגוף שורף קלוריות, בעוד שסמים אחרים מפחיתים את כמות הקלוריות האיכותיות שהגוף סופג מהמזון. תופעות אלו עלולות להוביל לאיבוד קלוריות ולירידה במשקל לאורך זמן.

כאשר חילוף החומרים בגוף נפגע, מערכות הגוף מאלצות את המוח להאט את תפקודי הגוף החיוניים, כמו נשימה ודופק, לצד פגיעה נרחבת באפשרותו של המשתמש לתפקד כאדם מן השורה באופן היום-יומי. התגובות של המכור יהפכו לאיטיות יותר ויותר, יכולת החשיבה והביצוע ייפגעו בצורה משמעותית ואם כמות הקלוריות ואיכותן ימשיכו להתדרדר – המכור עלול להגיע למצב של קריסת מערכות ואף למוות. עם זאת, גם מי שטוען שסמים זה משמין צודק לפעמים, כי יש סמים שמובילים לחילוף חומרים מהיר ולעלייה במשקל.

דיכוי התיאבון עקב התמכרות לסמים

סיבה נוספת לכך שסמים יכולים לגרום לירידה במשקל היא שהם משפיעים על התיאבון ומדכאים אותו, מה שעלול לגרום לאדם להרגיש פחות רעב ובפועל לאכול פחות. הדבר יכול להוביל לירידה במשקל, במיוחד אם האדם כבר נאבק במשקל שלו ומנסה להפחית אותו. בנוסף, סמים מסוימים עלולים לגרום לבחילות או לבעיות עיכול נוספות, מה שעלול להוביל גם להפחתת התיאבון ולירידה במשקל.

תופעות לוואי של צריכת סמים

בנוסף, סמים יכולים לגרום לירידה במשקל כתופעת לוואי של השפעות אחרות שלהם על הגוף. לדוגמה: סמים מסוימים עלולים לגרום לשלשול, מה שעלול להוביל לירידה במשקל עקב אובדן נוזלים וחוסר בתזונה. סמים אחרים עלולים לגרום להקאות, לשינויים במצב הרוח, ברמות האנרגיה וכדומה, מה שעלול להוביל לחוסר עניין באכילה ולבסוף גם לירידה במשקל.

אז לסיכום: למה סמים מרזים?

סמים לא מרזים, גם אם הם יכולים לגרום לאיבוד משקל. איבוד המשקל עלול להיגרם עקב השפעתם של הסמים על חילוף החומרים, על דיכוי התיאבון ובעקבות תופעות הלוואי שהגוף סובל מהן בעת שימוש בסמים. עם זאת, חשוב לזכור כי סמים לא חוקיים הם מסוכנים ביותר ועלולים להיות להם מגוון השפעות מזיקות על הגוף. שימוש בסמים לא חוקיים עלול להוביל להתמכרות, לבעיות בריאות ואפילו למוות. 

אם אתה או מישהו שאתה מכיר נאבק בהתמכרות לסמים לא חוקיים, חשוב לפנות לעזרה מאיש מקצוע מוסמך, כדי למנוע את ההשלכות הכבדות של התמכרות לסמים. פנה בהקדם לאיש מקצוע: לצוות 'רטורנו', רופא משפחה, פסיכיאטר, פסיכולוג, עובד סוציאלי או כל גורם רווחה אחר, ובקש את עזרתם.

מוזמנים ליצור איתנו קשר אם אתם חשים מוצפים מההתמכרות לסמים, או שאחד מהאנשים שאתם אוהבים סובל ממנה.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
כל מי שנאבק לשמור על משקל נמוך כבר מכיר את כל השיטות לשמירת משקל: דיאטות שונות, הימנעות ממאכלים שומניים, מאכלים מלאי סוכר וכדומה, אבל מסתבר שיש שמועה מוזרה שטוענת שסמים מרזים. כתוצאה מכך, אנשים ונשים רבים צורכים סמים ותרופות לא חוקיות כדי להרזות, ועלולים אף להתדרדר להתמכרות לסמים שתחייב הליך גמילה מסמים. ובכן, סמים לא מרזים. לא בצורה בריאה, בכל אופן. יש סמים שתופעת הלוואי שלהם תהיה דווקא השמנה, וגם אם יש סמים שאכן גורמים להרזיה – השימוש בהם מסוכן מאוד, ועלול לגרום לנזק בריאותי כבד ובלתי הפיך. במאמר זה יסביר צוות המומחים של 'רטורנו' מדוע שימוש בסמים כדי להרזות הוא לא יעיל ואף מסוכן מאוד:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

יום החשיפה והטיפול ללא עלות

אתם, החיילים והמילואימניקים היקרים שלנו

הגאווה שלנו, הכח שלנו, הנס שלנו

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים
אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים. ♥ אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

מוזמנים

ליום
חשיפה

חול המועד

חמישי 25 לאפריל

18:00 – 15:00

בתוכנית: מפגש עם העולם הקסום של טיפול בעזרת סוסים וכלבים. מפגש עם מדריכים ואנשי מקצוע מומחים בתחום הטראומה והיכרות עם תוכנית הטיפול חוות חוסן תהליך שיקום בהובלה ובהכוונה של אגף השיקום במשרד הבטחון

נוף משגע וכיבוד כשר לפסח

להרשמה במייל: lilach@retorno.org‏

דילוג לתוכן