חיפוש
Close this search box.

מי באמת שולט בחיים שלכם?

התמכרות

החיים הם נסיעה פרועה ברכבת הרים, מלאה בפיתולים, לופים ואתגרים לא צפויים. אנחנו מרגישים בשליטה, מנווטים את הספינה לעבר היעד הרצוי שלנו, אבל מה היה קורה אם הייתם יודעים שמישהו אורב בצללים, מושך בשקט בחוטים של חייכם? מישהו שמתמרן כל החלטה שלכם, מכתיב את המחשבות, המעשים וכל שלב בחיים? ברוכים הבאים לעולם ההתמכרות, שבו ההתמכרות היא זו שמושכת בחוטים:

חושפים את המושך בחוטים

להתמכרות, בין אם מדובר בהתמכרות לסמים, התמכרות לאלכוהול, התמכרות להימורים, התמכרות לפורנו או כל התמכרות מזיקה אחרת, יש דרך ייחודית לתפוס שליטה על חייכם. זה מתחיל בפעם אחת תמימה של רצון לברוח מהמציאות או של "בואו ונראה איך זה", אבל לפני שתשימו לב – ההתמכרות חונקת את חייכם באחיזת ברזל. היא מעצב את השגרה, את מערכות היחסים, ואפילו את התפיסה שלכם על עצמכם.

מכורים רבים עשויים להכחיש בתחילה שההתמכרות שלהם שולטת בהם. הם מעדיפים להאמין שהם אלו שאחראים על הבחירות בחיים שלהם, מרצונם החופשי, אבל המציאות האמתית היא שההתמכרות מתמרנת ומנצלת את נקודות התורפה של המכורים, מבטלת בסבלנות את האוטונומיה שלהם עד שהיא הופכת למפלצת שמכלה הכל מבפנים.

אשליה של שליטה

התמכרות היא ערמומית, והיא מייצרת אצל המכור אשליית שליטה. מכורים מאמינים שהם יכולים להפסיק את ההתמכרות ברגע שהם ירצו, שהם עדיין האדונים של גורלם, אבל האמת הקשה היא שההתמכרות משגשגת עקב האשליה הזו, ניזונה מההכחשה ומנציחה את אחיזתה בנשמת ובגוף המכור.

תחשבו על זה. כמה פעמים שמעתם מכור אומר "אני אשתה רק עוד כוס אחת", או "אני יכול להפסיק עם הסמים ברגע שאני רוצה"? הצהרות אלו משקפות את התחושה הכוזבת של השליטה בהתמכרות, תחושה שמובילה לדרך מסוכנת. הסיפור חוזר על עצמו, ובכל פעם שהמכור נכנע להתמכרות – היא מהדקת את אחיזתה, ופוגעת עוד יותר בחופש ובאושר שלהם.

מחיר ההתמכרות הוא כואב

להתמכרות יש מחיר מופקע, המשפיע על כל היבטי חייו של אדם. מערכות היחסים מתפוררות והקריירה מתמוטטת לחלוטין, כאשר סדרי העדיפויות של המכור נעלמים תחת המרדף הבלתי-פוסק אחר סיפוק ההתמכרות. יתרה מכך, ההתמכרות מובילה מיד לבידוד חברתי. מכורים מרחיקים חברים ובני משפחה בניסיון לשמור את ההתמכרות בסוד, והקשרים החברתיים התוססים מתפוגגים ומשאירים חלל שההתמכרות מאושרת למלא.

לגלות מחדש את עצמכם

להשתחרר מההתמכרות זו משימה קשה, אבל לא בלתי אפשרית. הצעד הראשון בטיפול בהתמכרויות הוא פשוט להכיר בהתמכרות, ובכך שהיא למעשה השתלטה על חייכם. כעת, אתם יכולים להתחיל לפרק את האשליות ולקחת בחזרה את המושכות.

החלמה היא מסע הדורש מחויבות, עזרה מקצועית ותמיכה מהסביבה. מכון גמילה מספק סביבה בטוחה ומטפחת לגמילה מהתמכרויות והחזרת השליטה לידי המחלים. מרכזים אלו מציעים טיפולים עם אנשי מקצוע מוסמכים המתמחים בהתמכרויות, מפגשי טיפול, קבוצות תמיכה ותוכניות מותאמות אישית לטיפול בהיבטים הפיזיים, הרגשיים והפסיכולוגיים של ההתמכרות.

הערך של חיים ללא התמכרות

חיים חופשיים מהתמכרות הם חיים של העצמה, צמיחה ואפשרויות בלתי מוגבלות. אלו חיים שבהם אתם באמת יכולים לנווט את ספינת חייכם, ולהתוות מסלול לעבר החלומות והשאיפות שלכם. בלי העומס ממשקל ההתמכרות, אתם יכולים לגלות מחדש את התשוקות שלכם, לבנות מחדש את מערכות היחסים עם יקיריכם ולחשוף שוב מי אתם באמת.

הבחירה להתמודד עם התמכרות היא ללא ספק מרתיעה, אבל זו החלטה משתלמת לאין שיעור. על ידי ההחלמה אתם לא רק משחררים את עצמכם מהכבלים, אלא גם נותנים השראה לאחרים למצוא את הכוח להשתחרר מהמאבקים שלהם.

החלמה היא מסע שדורש אומץ, אבל בסוף תוכלו להחזיר את השליטה לידיים שלכם. צרו קשר עם 'רטורנו', בחרו בחיים ללא התמכרות, ואמצו את האפשרויות הבלתי מוגבלות שמחכות לכם.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
החיים הם נסיעה פרועה ברכבת הרים, מלאה בפיתולים, לופים ואתגרים לא צפויים. אנחנו מרגישים בשליטה, מנווטים את הספינה לעבר היעד הרצוי שלנו, אבל מה היה קורה אם הייתם יודעים שמישהו אורב בצללים, מושך בשקט בחוטים של חייכם? מישהו שמתמרן כל החלטה שלכם, מכתיב את המחשבות, המעשים וכל שלב בחיים? ברוכים הבאים לעולם ההתמכרות, שבו ההתמכרות היא זו שמושכת בחוטים:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן