חיפוש
Close this search box.

משככי כאבים: הרוצח השקט

התמכרות למשככי כאבים

במבט ראשון, משככי כאבים נראים כמו תרופה חיונית ובטוחה, אך לאחר התפשטות "מגפת האופיואידים" בארצות הברית, הרוצח השקט הגיע גם לישראל, ומכה בה קשות. תרופות אלו, המסווגות כאופיואידים, יכולות להוביל להתמכרות לסמים ולהשלכות הרסניות:

מגפת משככי הכאבים

משככי כאבים הם תרופות המושגות באמצעות מרשם רופא, אותן נוהגים הרופאים לתת במקרה של התמודדות עם כאב בינוני ומעלה. אמנם תרופות אלו יכולות להיות יעילות בשיכוך כאבים, אבל יש להן גם פוטנציאל גבוה מאוד לגרום להתמכרות לסמים. אופיואידים (משככי כאבים) משפיעים על מערכת התגמול של המוח, ומייצרים תחושות של אושר, אופוריה ותענוג, מה שגורם לכך שהגוף של המשתמש ירצה לצרוך עוד ועוד מהחומר.

את העובדה שהסיכון שמשככי כאבים יגרמו להתמכרות הוא גבוה מאוד – הרופאים לא יספרו לכם. יש רשימה ארוכה מאוד של משככי כאבים אופיואידים, כמו אוקסיקודון, הידרוקודון, פנטניל (פנטה), פרקוסט, טרגין ועוד, וכל אחד מאלו אחראי למוות של מאות אלפים ברחבי העולם. המכה הזו כבר כאן, איתנו, ובשנת 2020 דורגה ישראל במקום הראשון בעולם בצריכת אופיואידים.

הסכנות של התמכרות למשככי כאבים

התמכרות למשככי כאבים עלולה להפוך להתמכרות לסמים, עם כל ההשלכות הכרוכות בכך. הנזק מתחיל פיזית, מהגוף: בלי הסם – משכך הכאבים – המשתמש לא יכול לתפקד כלל, לא מצליח לישון או לנהל חיים כאדם מן השורה, והסם עלול לפגוע בצורה בלתי הפיכה במוח ובאיברים פנימיים אחרים.

אחר כך, הנזק הוא גם כספי. המשתמש יעשה כל מה שהוא יכול כדי להשיג את הסם, גם אם זה אומר לבזבז עליו את כל כספי המשכורת, בהנחה שהשימוש בסם עדיין לא גרם לפיטוריו, או את כל החסכונות וקצבאות הנכות. מכאן, בדרך כלל, הדרך להרס מערכות היחסים של המשתמש עם משפחתו קצרה. 

איך מונעים התמכרות למשככי כאבים?

כמו בכל התמכרות, הדרך הכי טובה להתרחק ממנה היא להימנע מראש לנפילה להתמכרות. יש לוודא שהרופאים רושמים את תרופות המרשם רק במקרים חיוניים, וגם במקרה כזה – יש לוודא שהמשתמש לא יפול להתמכרות, על ידי הסברה מפורטת, מינון נכון והסבר על האופן המבוקר שבו יש לסיים את השימוש בסם.

לאלו שכבר לכודים באחיזת ההתמכרות למשככי כאבים, פנייה לעזרה מקצועית היא חיונית. מהתמכרות קשה עד בלתי אפשרי לצאת לבד, ולכן חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע מוסמכים בהקדם האפשרי, לפני שהבור הופך לעמוק יותר ויותר.

איך נגמלים מהתמכרות למשככי כאבים?

גמילה מסמים היא לא תהליך קליל ופשוט, אבל היא בהחלט אפשרית. לפעמים יש צורך בגמילה באישפוזית ולפעמים מספיקה גמילה אמבולטורית, אבל ב'רטורנו' סוברים שהגמילה בקבוצה תהיה קלה הרבה יותר. כאשר מחלים מתהמכרות נמצא בחברת מחלימים נוספים הוא מרגיש פחות רגשות אשמה, ושיתוף הפעולה שלו עם תהליך ההחלמה גדל.

 אל תתנו להתמכרות למשככי כאבים לשלוט בחייכם! אל תילחמו לבד! פנו למרכז גמילה מהתמכרויות 'רטורנו' עוד היום, ועשו את הצעד הראשון לחיים שפויים ומלאים בטוב.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
במבט ראשון, משככי כאבים נראים כמו תרופה חיונית ובטוחה, אך לאחר התפשטות "מגפת האופיואידים" בארצות הברית, הרוצח השקט הגיע גם לישראל, ומכה בה קשות. תרופות אלו, המסווגות כאופיואידים, יכולות להוביל להתמכרות לסמים ולהשלכות הרסניות:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן