חיפוש
Close this search box.

מה עושה שימוש חד פעמי בקוקאין?

התמכרות לקוקאין

כולנו יודעים שקוקאין הוא אחד הסמים המסוכנים והקטלניים ביותר, אבל בכל זאת, כשאנחנו רואים את התור לשירותים במועדון גם לנו מתחשק לנסות את זה. רק פעם אחת, מה כבר יכול לקרות? אז הנה, בדקנו עבורכם מה יעשה לכם שימוש חד־פעמי בקוקאין:

מה זה קוקאין?

קוקאין הוא סם ממריץ רב עוצמה המופק מעלי צמח הקוקה. הסם משפיע על מרכז העצבים של המוח, ובעיקר על המעבר של הדופמין בין תאי המוח השונים. הדופמין אחראי לתחושת העונג שבמוח, והקוקאין מגדיל את הימצאותו של הדופמין וגורם לאדם לרצות לצרוך עוד ועוד מהסם, כדי להמשיך להתענג וליהנות.

קוקאין טומן בחובו סיכונים חמורים לבריאות הפיזית והנפשית כאחד. בעוד שאנשים עשויים להאמין בטעות ששימוש חד פעמי בקוקאין נושא השלכות מינימליות, האמת היא שאפילו למפגש בודד עם הסם הבלתי חוקי הזה יכולות להיות השפעות מזיקות ארוכות טווח.

השפעות מיידיות של שימוש חד פעמי בקוקאין

אפילו שימוש בודד בקוקאין יכול לייצר מגוון השפעות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות מיידיות. תופעות אלו עשויות לכלול גל של אופוריה, אנרגיה וערנות מוגברת, ביטחון עצמי מוגבר ותיאבון מופחת. עם זאת, לצד תחושות מענגות קצרות מועד אלו, אנשים עלולים לחוות תופעות לוואי לא נעימות ומסוכנות, כגון חרדה, אי שקט, פרנויה ועלייה בקצב הלב ובלחץ הדם. 

בנוסף, השימוש בקוקאין יכול להוביל לעלייה בטמפרטורת הגוף ולקצב לב לא סדיר. במקרים מסוימים, התגובות הפיזיולוגיות הללו יכולות להסלים למצבי חירום בריאותיים חמורים, כמו התקפי לב, פרכוס אפליפטי או שבץ קטלני. מלבד זאת, צריכת קוקאין קבועה מגבירה במאות אחוזים את הסיכוי למוות מבעיות לבביות, להיפותרמיה ולכאבי גב כרוניים (מה שנקרא "coke back").

דבר קריטי נוסף שחשוב לשים אליו לב הוא איכות החומר. בדרך כלל, שימוש חד פעמי ייעשה במהלך מסיבה, וכיוון שהחומר הוא בלי חוקי ולא מפוקח – לא ניתן לדעת באיזה חומרים מסוכנים נוספים עירבו אותו.

פיתוח התמכרות לסמים

אמנם זה נכון שלא כל מי שמנסה קוקאין מתמכר, אבל הסיכון לפתח התמכרות קיים גם לאחר שימוש חד פעמי. מחקרים מגלים כי 16% (!!!) מאלו שצורכים קוקאין באופן חד-פעמי יפתחו אליו התמכרות. ההשפעות החזקות של הקוקאין על מערכת התגמול של המוח, זו שנותנת את התחושה הטובה עקב צריכת הסם, יכולות להוביל את האדם לרצות במהירות להשתמש שוב בחומר, ולעורר מעגל של התנהגות כפייתית של צריכת סמים.

עם כל שימוש נוסף המוח מושפע פחות ופחות מהסם, מה שמחייב מינונים גבוהים יותר כדי להשיג את אותה תחושת עונג מבוקשת. ההתקדמות משימוש חד פעמי להתמכרות יכולה להיות מהירה מאוד, ולכן חיוני להבין את הסיכונים הכרוכים בצריכת קוקאין לפני שצורכים אותו בפעם הראשונה.

השפעות שליליות על בריאות הנפש

שימוש חד פעמי בקוקאין יכול להיות בעל השפעות שליליות משמעותיות על בריאות הנפש. קוקאין משפיע על רמות המוליכים העצביים של המוח, ולכן, בעקבות שימוש בקוקאין אנשים עלולים לחוות התרסקות רגשית ("דרופ"), המאופיינת בתחושות של דיכאון, עצבנות ועייפות. התרסקות זו יכולה להיות אינטנסיבית ועשויה להוביל לשימוש נוסף בקוקאין כאמצעי להקל על המצבים הרגשיים השליליים הללו. יתרה מכך, שימוש בקוקאין נקשר לסיכון מוגבר לפיתוח הפרעות נפשיות כגון חרדה ופסיכוזה, גם לאחר שימוש חד פעמי.

לסיכום: מה עושה שימוש חד פעמי בקוקאין?

האמונה שלשימוש חד פעמי בקוקאין יש השלכות מינימליות היא תפיסה שגויה מסוכנת. אפילו מפגש בודד עם הסם החזק הזה יכול להיות בעל השפעות מיידיות וארוכות טווח על הבריאות הפיזית והנפשית כאחד.

מכון הגמילה מסמים רטורנו דוגל בהשקעת מאמץ רב במניעת התמכרויות, באמצעות חינוך לגבי הסיכונים הכרוכים בשימוש בסמים, אפילו באופן חד פעמי. על ידי הבנת ההשלכות האפשריות, אנשים יכולים לקבל החלטות מושכלות שמתעדפות את רווחתם האישית. מאמצים אלו צריכים להתמקד בעיקר במתבגרים שעלולים להיות רגישים יותר ללחץ חברתי ולסקרנות.

למי שכבר מכור לסמים, חיוני לספק תמיכה ומשאבים נגישים. התערבות מוקדמת, כגון ייעוץ וטיפול בהתמכרויות, יכולה לסייע במניעת התקדמות להתמכרות מלאה. יצירת סביבה לא שיפוטית ותומכת בה אנשים מרגישים בנוח לפנות לעזרה חיונית בהדרכתם לקראת ההחלמה ומזעור נזק נוסף.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
כולנו יודעים שקוקאין הוא אחד הסמים המסוכנים והקטלניים ביותר, אבל בכל זאת, כשאנחנו רואים את התור לשירותים במועדון גם לנו מתחשק לנסות את זה. רק פעם אחת, מה כבר יכול לקרות? אז הנה, בדקנו עבורכם מה יעשה לכם שימוש חד־פעמי בקוקאין:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

יום החשיפה והטיפול ללא עלות

אתם, החיילים והמילואימניקים היקרים שלנו

הגאווה שלנו, הכח שלנו, הנס שלנו

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים
אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים. ♥ אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

מוזמנים

ליום
חשיפה

חול המועד

חמישי 25 לאפריל

18:00 – 15:00

בתוכנית: מפגש עם העולם הקסום של טיפול בעזרת סוסים וכלבים. מפגש עם מדריכים ואנשי מקצוע מומחים בתחום הטראומה והיכרות עם תוכנית הטיפול חוות חוסן תהליך שיקום בהובלה ובהכוונה של אגף השיקום במשרד הבטחון

נוף משגע וכיבוד כשר לפסח

להרשמה במייל: lilach@retorno.org‏

דילוג לתוכן