חיפוש
Close this search box.

גמילה מציפרלקס ומנוגדי דיכאון

גמילה מציפרלקס ונוגדי דיכאון

עבור אנשים הנאבקים עם בעיות נפשיות כגון חרדה או דיכאון, תרופות נוגדות דיכאון כמו ציפרלקס ודומיה יכולות להציל חיים. תרופות אלו פועלות בדרך כלל על ידי שינוי האיזון של כימיקלים מסוימים במוח (מוליכים עצביים), אשר אחראים על ויסות מצב הרוח, השינה, התיאבון ותפקודים חשובים אחרים. 

חשוב להבין שמצד אחד אסור ליטול תרופות כאלו בלי הוראה מאיש מקצוע, כדי לא ליצור נזק, אך מצד שני צריך לדעת שהפסקת השימוש בתרופות האלו בפתאומיות, או ללא פיקוח רפואי מתאים, עלולה להוביל לתסמיני גמילה חמורים:

מה זה ציפרלקס ואיך זה משפיע על הגוף?

ציפרלקס היא תרופה המשמשת לטיפול בהפרעות דיכאון וחרדה. היא שייכת לקבוצת תרופות הנקראות "מעכבי קליטה חוזרת של סרוטונין" (SSRI), הפועלות על ידי עיכוב הקליטה החוזרת של המוליך העצבי סרוטונין, וכך גורמות להעלאת ריכוז הסרוטונין בסינפסות ולהגברת השפעתו במסלולים העצביים במוח.

סרוטונין הוא מוליך עצבי שעוזר לווסת את מצב הרוח, הרגשות וההתנהגות שלנו. כאשר אנו חשים מדוכאים או חרדים, ייתכן שבמוח שלנו אין מספיק סרוטונין, מה שעלול לגרום לנו לחוש חרדה ודאגה. ציפרלקס עוזר להעלות את רמת הסרוטונין במוח, לשפר את מצב הרוח, להפחית חרדה ולגרום לנו להרגיש טוב יותר באופן כללי.

האם ניתן להתמכר לציפרלקס ולנוגדי דיכאון?

כן. אמנם ההתמכרות היא שונה מהתמכרות לסמים או מהתמכרות לסמים קלים, אבל גם כאן יכול להיות שהאדם יתמכר לתרופה, ועם הזמן היא תגרום לשינויים בלתי הפיכים באיזון הכימי של המוח. בשל כך חשוב מאוד שלא ליטול בקביעות נוגדי דיכאון על דעת עצמכם, אלא ללכת להתייעץ עם פסיכיאטר או כל איש מקצוע מוסמך אחר.

מה יקרה אם נפסיק לצרוך את התרופה?

אם אדם יפסיק את הצריכה של התרופה ללא פיקוח מתאים וללא מעקב של רופא או כל איש מקצוע אחר, הוא עלול לסבול מתסמיני גמילה, כמו בחילה, הזעה, סחרחורות וכאבי ראש.

הדרך הטובה ביותר להיגמל מציפרלקס ומנוגדי דיכאון אחרים היא לעשות זאת יחד עם איש מקצוע, כגון רופא או פסיכיאטר, שיכולים לספק הדרכה ותמיכה לאורך כל התהליך. הם עשויים להמליץ על לוח זמנים הדרגתי, שבו מינון התרופה מופחת באיטיות על פני תקופה של מספר שבועות או חודשים. זה יכול לעזור למזער את חומרת תסמיני הגמילה ולהפחית את הסיכון לסיבוכים.

חשוב לציין כי כל אדם הוא ייחודי, ומשך ועוצמת תסמיני הגמילה יכולים להשתנות בהתאם למספר גורמים, כולל המינון שנלקח, משך הזמן שהאדם נוטל את התרופה ובריאותו הכללית. לכן, זה קריטי לפנות לתמיכה מקצועית במהלך תהליך זה, ולא לנסות להפסיק ליטול את התרופה בעצמכם.

לסיכום, איך נגמלים מציפרלקס ומנוגדי דיכאון?

לא עושים את זה לבד! הולכים לאיש מקצוע, והוא יסייע לכם בתהליך הגמילה.

אם אתם מרגישים שהתמכרתם לתרופה, פנו לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש או צרו קשר עם מרכז הגמילה מהתמכרויות 'רטורנו', ונלווה אתכם יד ביד בתהליך גמילה.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
עבור אנשים הנאבקים עם בעיות נפשיות כגון חרדה או דיכאון, תרופות נוגדות דיכאון כמו ציפרלקס ודומיה יכולות להציל חיים. תרופות אלו פועלות בדרך כלל על ידי שינוי האיזון של כימיקלים מסוימים במוח (מוליכים עצביים), אשר אחראים על ויסות מצב הרוח, השינה, התיאבון ותפקודים חשובים אחרים.  חשוב להבין שמצד אחד אסור ליטול תרופות כאלו בלי הוראה מאיש מקצוע, כדי לא ליצור נזק, אך מצד שני צריך לדעת שהפסקת השימוש בתרופות האלו בפתאומיות, או ללא פיקוח רפואי מתאים, עלולה להוביל לתסמיני גמילה חמורים:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן