חיפוש
Close this search box.

למה חשוב כל כך לפנות לאיש מקצוע מוסמך?

איש מקצוע מוסמך לגמילה מהתמכרויות

התמכרות לסמים, או כל סוג התמכרות אחרת, עלולה להיות מתישה והרסנית עבור הסובלים ממנה, כמו גם עבור יקיריהם. למרות שישנן גישות רבות לגמילה מהתמכרויות, כולן מסכימות שתהליך הגמילה אינו פשוט וקל. זהו תהליך הדורש תכנון קפדני והכוונה מקצועית, וזו הסיבה שכל כך חשוב לפנות לאיש מקצוע מוסמך כאשר פונים לתהליך הגמילה:

טיפול מותאם

התמכרות היא בעיה מורכבת, הדורשת טיפול מיוחד ומותאם. איש מקצוע מוסמך יהיה בעל הידע, הכישורים והמומחיות ליצור תוכנית טיפול מותאמת אישית, שתענה על הצרכים והאתגרים הייחודיים של כל אדם. התמכרות משליכה גם על הצד הנפשי וגם על הצד הפיזי, ואיש מקצוע מוסמך יבצע הערכה יסודית של המטופל כדי למצוא את הטריגרים שהביאו לפיתוח ההתמכרות וכדי שיוכל לפתח תוכנית טיפול מותאמת לבעיות אלו.

תמיכה והכוונה

מלבד הטיפול המותאם בהתמכרות, איש מקצוע מוסמך יוכל גם לספק את התמיכה וההכוונה הנחוצים. גמילה מהתמכרות היא מסע ארוך ומאתגר, הדורש תמיכה ועידוד מתמשכים. כאשר המטופל נאבק בהתמכרות שלו איש מקצוע מוסמך יכול להציע את התמיכה הרגשית, ההדרכה והמשאבים הדרושים כדי להתגבר על אתגרי ההתמכרות ולהוביל את המטפל לחיות חיים בריאים ושלווים, ללא ההתמכרות.

סביבה בטוחה

כאשר הולכים למכון גמילה מקצועי, המכון ידאג לכם לסביבה בטוחה ונקייה. מטופל הנאבק בהתמכרות מרגיש לעיתים בודד וחסר תקווה, ולכן מקפידים אצלינו ב'רטורנו' ליצור קהילה עוטפת וחמה, שמספקת למטופל את כל החום והאהבה אליהם הוא זקוק כדי להמשיך להתמודד. 

ברגע שהמטופל נמצא בסביבת אנשים שעוברים חוויה דומה, ומשתפים זה את זה בקשייהם ובמאבקיהם – הוא מבין פתאום שהוא בעצם אדם נורמלי שנלחם במחלה, ושהוא לא לבד בכל הסיפור. רוב המטופלים שעברו במכון הגמילה רטורנו ציינו לטובה את הקהילה העוטפת כחלק משמעותי מאוד מתהליך הגמילה שלהם.

אמינות ומקצועיות

לצערינו, העולם מלא בשרלטנים ובאנשים שמציעים טיפולים ללא שום הסמכה. מלבד עצם בזבוז הזמן והכסף, אנשים אלו עלולים לגרום נזק רציני, ואף בלתי הפיך, לנפש האדם. ישנם אנשים רבים שמגיעים ל'רטורנו' אחרי שהיו אצל שרלטן כזה או אחר, והנזק גדול מלהכיל.

השרלטנים יבטיחו לכם הבטחות שנשמעות טובות מכדי להיות אמיתיות, יציעו טיפולים "אלטרנטיביים" ולא מוכחים, וינסו ללחוץ עליכם להחליט כאן ועכשיו. חלק מהם גם מפתחים סביבם קהילת "מאמינים", והדבר יכול להפוך בקלות ובמהירות לכַּת מסוכנת. שרלטנים אלו, שאינם יודעים באמת כיצד מטפלים בנפש האדם, עלולים לדרדר בחריפות את מצבם של המכורים, עד למצב של מחשבות אובדניות, חלילה.

החלמה לטווח ארוך

התמכרות היא בעיה כרונית, שגם אחרי שמטפלים בה חשוב לתחזק את המאבק בה. כלומר, גם לאחר שהאדם משלים תוכנית גמילה, הוא עדיין יזדקק לתמיכה מתמשכת כדי לשמור על החלמתו. כאשר תהליך הגמילה מתבצע במכון גמילה מקצועי ואמין, המטפל יעניק למכור-לשעבר ארגז כלים רחב כדי שיוכל להתמודד עם כל מה שיבוא בדרכו, לא ליפול שוב להתמכרות ולקיים אורח חיים נורמלי ומאושר.

אם אתם או יקיריכם סובלים מהתמכרות לסמים או מכל התמכרות אחרת, צרו קשר ונלווה אתכם יד ביד בתהליך טיפול בהתמכרויות.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
התמכרות לסמים, או כל סוג התמכרות אחרת, עלולה להיות מתישה והרסנית עבור הסובלים ממנה, כמו גם עבור יקיריהם. למרות שישנן גישות רבות לגמילה מהתמכרויות, כולן מסכימות שתהליך הגמילה אינו פשוט וקל. זהו תהליך הדורש תכנון קפדני והכוונה מקצועית, וזו הסיבה שכל כך חשוב לפנות לאיש מקצוע מוסמך כאשר פונים לתהליך הגמילה:

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן