חיפוש
Close this search box.

לשבור את המעגל: להתגבר על התמכרות למין ולפורנו

התמכרות למין ולפורנו

התמכרות למין והתמכרות לפורנו הן התמכרויות שחוות עלייה חדה במספר המכורים אליהן בחברה של ימינו, עם התפשטות הפורנוגרפיה באינטרנט וקלות הגישה לחומר בעל אופי מיני בוטה. בעוד שאנשים רבים מסוגלים ליהנות מתוכן מיני מבלי שזה יפריע לחייהם, עבור חלקם זה יכול להפוך להתנהגות כפייתית והרסנית.

במאמר זה נסקור את הגורמים והתסמינים להתמכרות למין ולפורנו, את ההשפעות השליליות הפוטנציאליות של התמכרויות אלו על הבריאות הנפשית והפיזית ועל מערכות היחסים, ונסכם באסטרטגיות שונות לניהול וטיפול בהתמכרויות של מכון הגמילה 'רטורנו':

למה מתמכרים לפורנו?

מין ופורנוגרפיה הפכו לנגישים יותר מאי פעם, הודות לאינטרנט ולסמארטפונים. בעוד שההתקדמויות הללו הביאו יתרונות רבים, הן גם הולידו תופעה חדשה: התמכרות למין ולפורנו. התמכרות למין ולפורנו היא הפרעה כפייתית המאופיינת בצריכה מוגזמת ולעיתים בלתי נשלטת של פורנוגרפיה ו/או עיסוק בפעילויות מיניות, למרות ההשלכות השליליות על חיי היום־יום.

אנשים מסוימים עשויים לפתח התמכרות כדרך להתמודד עם בעיות רגשיות בסיסיות כמו דיכאון, חרדה או טראומה. אחרים עשויים להיות רגישים יותר להתמכרות עקב נטייה גנטית או היסטוריה של התעללות. בנוסף, נורמות חברתיות וערכים תרבותיים סביב מין ומיניות עלולים להוביל לעיתים קרובות לרגשות של בושה ואשמה, שיכולים לתרום להתפתחות התמכרות למין ולפורנו.

מלבד זאת, מחקרים מראים שאנשים עם היסטוריה משפחתית של התמכרות או הפרעות נפשיות אחרות עלולים להיות בסיכון מוגבר לפתח התמכרות למין ולפורנו. בנוסף, שינויים מסוימים בכימיה במוח, במיוחד באזורים האחראים על תגמול, מוטיבציה ושליטה בדחפים, עשויים לגרום לאנשים מסוימים להיות נוטים יותר להתמכרות.

תסמינים של התמכרות למין ולפורנו

התסמינים של התמכרות למין ולפורנו יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך כמה סימנים נפוצים הם:

  • שימוש כפייתי בפורנוגרפיה ו/או אוננות
  • קושי לשלוט בדחף לצרוך חומר פורנוגרפי
  • הזנחת אחריות ומערכות יחסים על מנת לעסוק בהתנהגות מינית
  • שימוש בהתנהגות מינית כדרך להתמודדות עם מתח או רגשות שליליים
  • המשך התנהגות התמכרותית למרות ההשלכות השליליות
  • עיסוק בהתנהגות מינית מסוכנת או אלימה
  • תסמינים גופניים, כגון אין־אונות או ירידה בחשק המיני

ההשפעות השליליות של התמכרות לפורנו ולמין

התמכרות לפורנו ולמין יכולה להיות בעלת מגוון רחב של השפעות שליליות על בריאותו הנפשית והפיזית של האדם ושל סביבתו. השפעות אלו יכולות לכלול:

  1. בעיות בריאות הנפש: התמכרות למין ולפורנו יכולה לתרום או להחמיר מצבים קיימים של הפרעות נפשיות ושל רגשות שליליים, כגון דיכאון, חרדה וטראומה. בנוסף, זה יכול גם להוביל לרגשות של בושה, אשמה ותיעוב עצמי.
  2. בעיות בריאות גופניות: שימוש ממושך בפורנוגרפיה עלול לגרום לאין־אונות ולירידה בתשוקה המינית. יתרה מכך, התנהגות מינית כפייתית עלולה להוביל לזיהומים המועברים במגע מיני ולהריונות לא רצויים.
  3. בעיות בזוגיות: התמכרות למין ולפורנו עלולה לגרום לבעיות במערכות היחסים של האדם, הן הרומנטיות והן האפלטוניות. ההתמכרות תוביל גם לקושי ביצירת קשרים חדשים.
  4. בעיות בעבודה ובלימודים: עיסוק מוגבר בהתמכרות עלול להוביל לאובדן עבודה או קריירה ולבעיות כלכליות, בשל הקושי בביצוע משימות יום־יומיות. כמו כן, התמכרויות אלו יכולות לפגוע בצורה קריטית בהתקדמות הלימודים ובניצול הזמן הפנוי למטרות חיוביות.
  5. אובדן עניין בפעילויות אחרות: מכורים למין ולפורנו עלולים לגלות שהם מאבדים עניין בתחביבים ובפעילויות אחרות מהם נהנו בעבר.

גמילה מפורנו וטיפול בהתמכרות למין

התהליך של גמילה מפורנו במכון גמילה 'רטורנו' הוא תהליך המתבצע בתנאי פנימייה מלאים. המשתתפים בתהליך חברים בקבוצות תמיכה מונחות, בהן הם מקבלים כלים להתמודדות עם דחפים, להבעת רגשות וליצירת מערכות יחסים בריאות וחיוביות עם אנשים אחרים. 

בנוסף, סדנת הגמילה כוללת מפגשים אישיים עם אנשי המקצוע, שינסו להבין את מקורה של ההתמכרות ואת הטריגר שהפעיל אותה, כדי לוודא שהיא לא תשוב לאחר תום תהליך הגמילה מההתמכרויות. בסדנה משולבים גם טיפולים מגוונים המיועדים לסייע למחלימים להתמודד עם החסר של הפורנו, ביניהם תרפיה בספורט, טיפול באמצעות בעלי חיים ורכיבה טיפולית על סוסים.

אם אתם או יקיריכם מכורים לפורנו או למין ורוצים להיגמל – צרו קשר עוד היום עם 'רטורנו', ונלווה אתכם יד ביד בתהליך הגמילה עד להצלחתו המלאה.

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »
התמכרות למין והתמכרות לפורנו הן התמכרויות שחוות עלייה חדה במספר המכורים אליהן בחברה של ימינו, עם התפשטות הפורנוגרפיה באינטרנט וקלות הגישה לחומר בעל אופי מיני בוטה. בעוד שאנשים רבים מסוגלים ליהנות מתוכן מיני מבלי שזה יפריע לחייהם, עבור חלקם זה יכול להפוך להתנהגות כפייתית והרסנית. במאמר זה נסקור את הגורמים והתסמינים להתמכרות למין ולפורנו, את ההשפעות השליליות הפוטנציאליות של התמכרויות אלו על הבריאות הנפשית והפיזית ועל מערכות היחסים, ונסכם באסטרטגיות שונות לניהול וטיפול בהתמכרויות של מכון הגמילה 'רטורנו':

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

יום החשיפה והטיפול ללא עלות

אתם, החיילים והמילואימניקים היקרים שלנו

הגאווה שלנו, הכח שלנו, הנס שלנו

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים
אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

נלחמתם בשביל כולנו ועכשיו אתם נלחמים כדי לחזור לחיים. ♥ אנחנו כאן, בשבילכם ♥ לעזור לכם להתמודד עם הטראומה

מוזמנים

ליום
חשיפה

חול המועד

חמישי 25 לאפריל

18:00 – 15:00

בתוכנית: מפגש עם העולם הקסום של טיפול בעזרת סוסים וכלבים. מפגש עם מדריכים ואנשי מקצוע מומחים בתחום הטראומה והיכרות עם תוכנית הטיפול חוות חוסן תהליך שיקום בהובלה ובהכוונה של אגף השיקום במשרד הבטחון

נוף משגע וכיבוד כשר לפסח

להרשמה במייל: lilach@retorno.org‏

דילוג לתוכן